Nå blir det enklere å bruke Tise

Med noen få tastetrykk i Tise-appen kan du nå få pakkene dine levert hjem. – Latterlig enkelt – og svært positivt for miljøet, sier Jenny Skavlan.

MILJØVENNLIG: ​Sammen med Helthjem lanserer Tise nå henting - og levering - hjemmefra.

Tise er Norges største tjeneste for kjøp og salg av brukte klær. Hver måned handler omlag 100.000 gjennom appen, og målet er nå å gjøre handelen enda enklere for folk.

– Positivt for miljøet

Sammen med Helthjem lanserer Tise nå henting - og levering - hjemmefra, og det hele gjøres via noen tastetrykk i Tise-appen.

– Når det blir lettere, så handler folk mer brukt - og konsekvensen blir svært positiv for miljøet, sier Jenny Skavlan, medeier og kreativ leder i Tise.

En undersøkelse gjennomført blant selgere på Tise viser at 41,5 prosent opplever det som slitsomt å overlevere en vare.

Flere sender brukt

36,1 prosent sier at de hadde villet selge mer dersom det var enklere.

– Vi ser en trend i appen at flere og flere foretrekker å benytte Helthjem som fraktløsning fordi det er enkelt, forklarer Victoria Hauk, markedssjef i Tise.

Helthjem har benyttet seg av praksisen ved å sende fra dør til dør siden 2019, og en undersøkelse blant brukerne viser at 85 prosent benytter tjeneste til å sende bruktvarer.

– Jeg har testa funksjonen og det er latterlig enkelt. Nå er jeg redd jeg kommer til å blakke meg på bruktkupp rett på døra, sier Skavlan.

Helthjem representerer det landsdekkende nettverket av avisbud, som daglig leverer over 1,3 million aviser, magasiner, bøker og småpakker over hele landet. Standard levering for Helthjem er ekspress over natten, og Helthjem er den eneste distributøren i Norge som leverer produkter syv dager i uken, med levering før frokost. Bak helthjem sitt nettverk står Schibsted, Amedia og Polaris. Med Helthjem sin privattjeneste - meg til deg, kan privatpersoner sende pakker fra egen postkasse og dørmatte, til hele Norge.

Følg saker fra Helthjem

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Helthjem på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Helthjem

Nå kan du pante klærne dine som flasker21.1.2020 13:16:00 CET | Pressemelding

– Kall det gjerne Greta-effekten, men vi må gjøre noe med dagens bruk-og kast mentalitet. Å pante klær er egentlig en ”no brainer” når mer enn halvparten av klærne vi kjøper i dag, blir hengende ubrukt i skapet, sier gründeren. Klesindustrien er blitt kjent som en av klimaverstingene. Nordmenn har ifølge SIFO 359 plagg i klesskapet i gjennomsnitt. Å kjøpe et brukt plagg reduserer plaggets klimaavtrykk med 82%, sier research selskapet Green Story. – Nå kan du kvitte deg med klær du ikke lenger bruker, på en bærekraftig måte. Samtidig får du panteverdien tilbake, som kan brukes til å kjøpe både nytt og brukt på Villoid.no, sier Snertingdalen. For Jeanette og medgründer Jarle Snertingdalen, var ikke bærekraftig emballasje og transport nok, og slik ble idéen om panting av klær og salg av brukte klær på Villoid Secondhand til. Frykter ikke tapte inntekter 7 av 10 ønsker å leve mer bærekraftig, i tråd med FNs klimamål. Og en ry rapport viser at salg av bruktklær øker på nett øker med 35% i å