myOnvent leverer grenseløs teknologi til arktisk konferanse

Konferansen Arctic Frontiers, som arrangeres fra 1. til 4. februar, har valgt det norske teknologiselskapet myOnvent som sin konferanseleverandør.

Arctic Frontiers-lobbyen på myOnvent

myOnvent har på kort tid etablert seg som en av de internasjonalt ledende digitale konferanseplattformene. Selskapets event-plattform, som er tilgjengelig på ti språk og gjenskaper opplevelsen av å være på en konferanse, er spesialutviklet for å levere grensekryssende konferanser med deltagere fra hele verden.

Årets Arctic Frontiers-konferanse blir på grunn av korona-pandemien den første heldigitale utgaven siden oppstarten i 2006.

«Arctic Frontiers samler vanligvis flere tusen deltagere fra hele verden i Tromsø i en uke. Her presenteres ny forskning hånd i hånd med diskusjoner om samfunnsutvikling og bærekraft i Arktis. Gjennom myOnvent fant vi en plattform som ikke bare gjorde det mulig å presentere en kompleks konferanse som Arctic Frontiers, men også en plattform hvor deltagere kan knytte nyttige nettverk på tvers av språk og landegrenser», sier Anu Fredrikson, direktør i Arctic Frontiers.

Skreddersydd for akademia

myOnvent jobber tett med sine kunder for å levere et produkt som leverer det brukerne har behov for. I forbindelse med Arctic Frontiers-konferansen, hvor rundt 200 forskere presenterer sine arbeider, lanseres poster sessions. Dette er et velkjent format fra akademiske konferanser, men har hittil ikke vært tilgjengelig for digitale konferanser.

«Vi har lyttet til behovene fra våre kunder og partnere i akademia, og er første online event-leverandør som tilbyr poster sessions. Det skaper en helt ny interaktiv opplevelse i det digitale rommet myOnvent leverer. Vi har stor tro på at vi kan gjenskape online den unike opplevelsen mange er vant til fra konferanser med fysisk deltagelse», sier daglig leder Bjørn Christian Nørbech i myOnvent.

Bygger broer

Temaet for Arctic Frontiers 2021 er Building Bridges. Konferansen retter blant annet oppmerksomheten mot grønn omstilling og økt samarbeid mellom landene og regionene nord for polarsirkelen.

«Langt nord og i polare områder er gjerne avstander store og været tøft. Ved å bruke en digital plattform som myOnvent opphever vi disse begrensningene og gjør konferansen tilgjengelig for alle som er interessert. Samtidig sparer vi miljøet for lange reiser, og bidrar til en mer bærekraftig gjennomføring», sier Nørbech.

Arctic Frontiers-lobbyen på myOnvent

myOnvent leverer grenseløse digitale møteplasser som gjør det mulig for mennesker, organisasjoner og bedrifter å komme sammen om felles visjoner, ideer og prosjekter.

myOnvent ble grunnlagt i Norge i 2013, med et mål om å skape arrangementer som er tilgjengelige for alle, bærekraftige, og som er en effektiv måte å bygge nettverk og organisere mennesker.

Vi er overbevist om at å bringe mennesker sammen vil skape nye perspektiver, øke forståelsen og til slutt skape en bedre verden. Derfor er myOnvent tilgjengelig på ti språk (med flere som kommer) og alle plattformer. Vi jobber kontinuerlig med våre partnere og kunder for å forbedre tjenesten vår.

myOnvent er et norsk selskap, men har et internasjonalt team av ingeniører, designere, utviklere og kunderådgivere basert i seks land. Etter å ha lansert den siste versjonen av myOnvent i 2020, opplever vi for tiden enorm vekst og gode tilbakemeldinger, og er glade for fremtiden.

Følg saker fra myOnvent

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra myOnvent på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.