Business Wire

MyHeritage lanserer AI Time Machine™ for å gjøre det mulig for alle å forvandle seg selv til historiske figurer ved bruk av hverdagsbilder

Del

MyHeritage, den ledende globale tjenesten for å oppdage fortiden din og styrke fremtiden din, kunngjorde i dag lanseringen av AI Time Machine™, en banebrytende, morsom funksjon som lager bilder av en person i forskjellige tidsperioder gjennom historien ved å bruke tekst-til-bilde AI-teknologi. De fantastiske, hyperrealistiske resultatene kan enkelt deles på sosiale medier og brukes som profilbilder for å overraske venner og familie.

Denne pressemeldingen inneholder multimedia. Se hele pressemeldingen her: https://www.businesswire.com/news/home/20221115005900/no/

Hvis du vil se dette innholdet fra mms.businesswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.

MyHeritage Releases AI Time Machine™ to Enable Anyone to Transform Themselves Into Historical Figures Using Everyday Photos (Graphic: Business Wire)

AI Time Machine™ er basert på Stable Diffusion og teknologi lisensiert av MyHeritage fra Astria, et innovativt selskap som spesialiserer seg på skreddersydd AI-bildegenerering. Funksjonen er veldig enkel å bruke: bare last opp 10 til 25 bilder av samme person tatt i en rekke ulike omgivelser og stillinger. En modell av individet blir deretter skapt og rollebesatt som hovedpersonen i dusinvis av forhåndsdefinerte temaer satt i forskjellige historiske epoker. Med bare noen få klikk kan alle se seg selv som en gammel gresk kriger, en egyptisk farao, en middelaldersk ridder, en viktoriansk dame, en hippie fra 1960-tallet eller en astronaut i verdensrommet. Bilder kan lastes ned som et sett med 8 eller enkeltvis, for enkel deling.

"Hos MyHeritage utvikler vi stadig nye kule måter å koble folk til deres slektshistorie," sa Gilad Japhet, grunnlegger og administrerende direktør i MyHeritage. "I løpet av de siste tre årene har vi gitt ut mange vellykkede funksjoner som bruker kraften til AI for å bringe historiske bilder til live. AI Time Machine™ er en ny vri på dette temaet, og inviterer deg til å reise til fortiden og se deg selv slik du kanskje så ut på dine forfedres tid. Mens vi utviklet denne funksjonen, var det tilbakevendende spørsmålet blant teamet vårt når den ville bli utgitt, slik at vi endelig kunne dele våre egne fantastiske bilder!”

"Vi er glade for å samarbeide med MyHeritage for å bruke teknologien vår innenfor feltet slektshistorie," sa Alon Burg, medgründer og administrerende direktør i Astria. "Generativ AI er en spennende ny grense, og vi er veldig glade for at denne integrasjonen vil skape morsomme og meningsfulle opplevelser for millioner av mennesker over hele verden."

AI Time Machine™ er det siste tilskuddet til serien av banebrytende fototeknologier som har posisjonert MyHeritage som markedsleder for forbedring av gamle familiebilder. Selskapets pakke med fotofunksjoner inkluderer Deep Nostalgia™, som animerer ansikter i stillbilder og tok verden med storm, drev MyHeritage til toppen av appstore-lister i mange land; Fotoreparer, som automatisk fikser riper og bretter; MyHeritage Fotoforbedrer, som bringer uskarpe ansikter i fokus; MyHeritage In Color™, som automatisk farger svart-hvitt-bilder og gjenoppretter fargene i falmede bilder; og DeepStory, som får familiebildene dine til å snakke. Til sammen har disse funksjonene blitt brukt mer enn 200 millioner ganger siden de ble lansert. MyHeritage sine fotofunksjoner blir tydeligvis satt stor pris på av forbrukere og øker interessen for historie og slektshistorie spesielt. Det introduserer også nye målgrupper til slektsforskningens fascinerende felt.

Selv om de er svært realistiske, er bilder generert av AI Time Machine™ laget av kunstig intelligens. De er ikke autentiske fotografier. I henhold til MyHeritage sin forpliktelse til ansvarlig AI, legges vannmerker på alle bilder generert av AI for å skille dem fra autentiske bilder. AI Time Machine™-bilder er perfekte for deling på Facebook, Instagram, Twitter, WhatsApp og andre sosiale medier.

AI Time Machine™ er for øyeblikket tilgjengelig på datamaskin og via mobil nettleser. Funksjonen er gratis ved lansering i en begrenset introduksjonsperiode (med en grense på én modell og 50 temaer per bruker, for totalt 400 bilder), deretter blir den en betalt funksjon. Et engangskjøp vil da tillate deg å laste opp bilder for å lage en modell av én person og generere 160 bilder med opptil 20 temaer. Brukere med en MyHeritage Komplett-abonnement får en høyere brukskvote uten ekstra kostnad.

Prøv AI Time Machine™ nå på myheritage.no/ai-time-machine.

Se demovideon av AI Time Machine™.

Om MyHeritage

MyHeritage er den ledende globale oppdagelsesplattformen for slektshistorie. Med milliarder av historiske dokumenter og slektstreprofiler, og med sofistikerte matching-teknologier som fungerer på tvers av alle sine eiendeler, lar MyHeritage brukere oppdage sin fortid og styrke fremtiden sin. MyHeritage DNA har en av verdens største DNA-databaser for forbrukere, med 6,3 millioner kunder. MyHeritage er den mest populære DNA-test- og slektsforskningstjenesten i Europa, og er klarert av 104 millioner brukere over hele verden. Siden 2020 har MyHeritage vært hjemmet til verdens mest avanserte AI-teknologier for å animere, reparere, forbedre og fargelegge historiske bilder. www.myheritage.no

Hvis du vil se dette innholdet fra cts.businesswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.

Contact information

MyHeritage
Sarah Vanunu
Direktør for PR
Tlf: 917-725-5018
E-post: pr@myheritage.com

Om Business Wire

Business Wire
Business Wire
24 Martin Lane
EC4R 0DR London

+44 20 7626 1982http://www.businesswire.co.uk

(c) 2018 Business Wire, Inc., All rights reserved.

Business Wire, a Berkshire Hathaway company, is the global leader in multiplatform press release distribution.

Følg pressemeldinger fra Business Wire

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Business Wire på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Business Wire

Midea Group releases its first-ever ESG brand story with an unexpected VIP visit highlighting its commitment to sustainability.29.3.2024 02:39:00 CET | Press release

Midea Group: This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20240328526418/en/ Background: Midea Group, a leading global technology group, recently released its 2023 Environmental, Social, and Governance (ESG) Report with ambitious sustainable development goals set for 2030. They include achieving over 500 megawatts of photovoltaic power generation, reducing greenhouse gas emission intensity (scopes 1 and 2) by 0.040, secure Energy Management System Certification for 50 factories, and achieve 100% carbon footprint accounting for major categories of smart home appliances. This is aligned with the Sustainable Development Report Standards of the Global Report Standards of the Global Reporting Initiative (GRI). The new report and campaign focuses on four dimensions: Protect the Blue Planet, Build a Harmonious Community, Practice 'Bring Great Innovations to Life', and Jointly Create the Prosperous Ecology. The campaign: Midea’s ESG

DC Secretary Announces Annual Determinations Committees Outcome28.3.2024 21:14:00 CET | Press release

DC Administration Services, Inc. has today announced the composition of five regional Determinations Committees (DCs), effective from April 27, 2024. Voting Dealers (for all regions): Voting Non-Dealers (for all regions): Bank of America N.A. Citadel LLC Barclays Bank plc Elliott Management Corporation BNP Paribas Pacific Investment Management Company LLC Citibank, N.A. Deutsche Bank AG Goldman Sachs International JPMorgan Chase Bank, N.A. Voting Dealer for the Americas, EMEA, AEJ, and Japan Determination Committees: Mizuho Securities Co., Ltd. The process for selecting DC members is specified in the DC rules. The DC rules, along with more information about the Determinations Committees and what they do can be found at the Determinations Committees website: https://www.cdsdeterminationscommittees.org/. View source version on businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20240328441002/en/Contact information Press Inquiries: Orlando Figueroa orlando.figueroa@citadelspv.com

LambdaTest Launches The Phoenix Project, an Employee Resource Group for Women28.3.2024 16:00:00 CET | Press release

LambdaTest, a leading cloud-based unified testing platform, announced the launch of The Phoenix Project, an Employee Resource Group (ERG) dedicated to supporting and promoting the success of its female employees. “LambdaTest is committed to fostering a diverse, inclusive, and equitable workplace where all employees feel valued and empowered to reach their full potential,” said Chandini Chopra, VP of People and Culture at LambdaTest. “The Phoenix Project is a critical step towards achieving this goal by providing a platform for professional development, networking, and mentorship, especially for our women employees.” The Phoenix Project Aims To: Offer professional development workshops, networking opportunities, and dedicated time off for women to participate in ERG initiatives. Provide mentorship programs connecting senior female employees with mentees. Promote leadership development among women within the company. Create a sense of community for women in the workplace. Leadership and

The reopening of the Yokohama Museum of Art adds another innovative and distinctive venue for events in Yokohama28.3.2024 16:00:00 CET | Press release

After extensive renovations, the iconic Yokohama Museum of Art has reopened its doors to visitors from all over the world. The museum’s reopening paves the way to new and closer collaboration with international events in Yokohama. This extraordinary venue is the ideal setting for a one-of-a-kind gathering, in part, supported by the Yokohama Convention & Visitors Bureau (hereinafter YCVB). The Yokohama Museum of Art Founded in 1989, the Yokohama Museum of Art collects over 14,000 works of art that reflect the many facets of life in Yokohama—past, present, and future. The reopening of the museum coincides with the Yokohama Triennale, an international exhibition featuring contemporary artists whose decentralized exhibits turn the entire metropolis into an art museum. The 8th Yokohama Triennale is being held from March 15 to June 9, 2024, with the Yokohama Museum of Art being a pivotal venue for the exhibition. With the museum firmly back on the map as Yokohama’s leading artistic venue, YC

Eight new sustainability-themed experiences—exclusive to Yokohama—for convention participants28.3.2024 16:00:00 CET | Press release

In a survey conducted by Yokohama Convention & Visitors Bureau (hereinafter YCVB), many convention attendees expressed particular interest in Yokohama’s culture, sightseeing spots, and local cuisine. In response, YCVB has developed eight new Yokohama Tours for event attendees to enjoy during their free time in Yokohama, keeping in line with our ethos of sustainability. Noge Area Bar-Hopping Tour, complete with guide Known affectionately by locals as Yokohama’s kitchen, Noge is a bustling nightlife spot that is home to over 600 izakaya (Japanese-style pubs). A knowledgeable local guide will lead participants to all the hidden gems in Noge, where they can indulge in distinctive, delicious pub-style food and drink. With easy on-foot accessibility, participants can rest assured this fun night out won’t impact their carbon footprint. Soto Zen Tour of Sojiji, head temple of the Soto Zen school As a prominent Zen sect in Japan, Soto Zen provides one of the best Zen wellness experiences. Durin

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye