Morgan Sulele og Måns Zelmerlöw tar deg med tilbake til «Gamle dager»

Vinteren 2020 kunne du oppleve Morgan Sulele på TV-skjermen, da han var med i den niende utgaven av TV 2-serien Hver gang vi møtes. Nå er «Helt ærlig»-sangeren klar med helt ny låt og overrasker samtidig med duett, sammen med svenske Måns Zelmerlöw.

Morgan Sulele forteller at han ønsket å lage en munter, men samtidig småsentimental, låt om en kjærlighet fra fortiden. At «Gamle dager» i det hele tatt ble til, var litt tilfeldig – og han deler at sporet handler om å kunne le av gamle sorger.

Du vet den kjærligheten man trodde var riktig, som gikk litt skeis, som man måtte gå igjennom, og som man nå kan se tilbake på og smile litt av. Jeg er strålende fornøyd med livet som det er nå, men jeg tror mange kan kjenne seg igjen i å savne hvordan ting en gang var, sier 29-åringen fra Bærum.

Med seg på låten har han den svenske artisten Måns Zelmerlöw, som er best kjent for å ha vunnet Eurovision Song Contest i 2015 med låten «Heroes». Den ferske duoen fant raskt en god tone, både på det vennskapelige og musikalske planet.

Måns er en stjerne! Han er en helt utrolig dyktig vokalist og artist. Da idéen om å få ham med på låten kom på bordet, var det null tvil fra min side. Måns er også ekstremt studiotrent, profesjonell og i tillegg er han en skikkelig hyggelig fyr å henge med. Meget talentfull type, legger Morgan til.

Måns forteller at «Gamle dager» minner ham om hans første kjærlighet og alle de tunge følelsene det brakte med seg, samt at han ikke har sunget så mye på morsmålet tidligere.

Jag har inte sjungit så mycket på svenska men kände direkt när jag hörde låten att detta var något jag ville göra! Låten får mig att minnas mina unga dagar, den första kärleken, och alla tunga känslor som den förde med sig, trots att resten av livet var totalt bekymmersfritt. Det var också ett riktigt kul möte med Morgan (Magnus) i studion i London och vi klickade direkt!, avslutter 33-åringen fra Skåne.

«Gamle dager» er skrevet av Magnus Clausen (Morgan Sulele), Jesper Borgen, Simon Strömstedog Måns Zelmerlöw. Jesper Borgen står også for produksjon.

«Gamle dager» er tilgjengelig på alle plattformer fredag 10. april

Siden gjennombruddet med «Bare Min» i 2016 har Morgan Sulele vært en gjenganger på scener over hele landet, og hitlister over hele Norden. I tillegg til egne låter har han bidratt som vokalist eller låtskriver, og tidvis også co-produsent, for blant annet LOKE, Innertier, Marcus & Martinus, Jesper Jenset og Tungevaag & Raaban. Med sistnevnte ble han nominert til svensk Grammis 2019 for låta «All For Love». Vinteren 2020 kunne man få et særdeles hyggelig dypdykk i Morgans artistkarriere, da han var med i den niende sesongen av Hver gang vi møtes på TV 2.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sony Music Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.