Moelven fortsetter samarbeidet med SOS-barnebyer

Sammen med SOS-barnebyer fortsetter Moelven å gi barn og unge muligheter i noen av verdens fattigste land.
Moelven forlenger samarbeidsavtalen med SOS-barnebyer.

For andre året på rad støtter Moelven SOS-barnebyer med en halv million kroner.

- I Moelven er folka våre det viktigste vi har. Det er de som gjør forskjellen, og det samme gjelder for barna i SOS-barnebyer. Ved å gi barn og unge muligheter, bidrar vi til at de kan endre verden. Det er vi stolte og glade for å få være en del av, sier konsernsjef Morten Kristiansen i Moelven Industrier ASA.

Baker til inntekt for SOS-barnebyer

Det var de 3300 medarbeiderne i Moelven som for ett år siden bestemte, gjennom en avstemming, at konsernet skulle samarbeide med nettopp SOS-barnebyer. Nå forlenges samarbeidsavtalen med ett år.

I tillegg til grunnbeløpet på 500.000 kroner, har Moelven andre aktiviteter på gang som kan øke beløpet ytterligere. Nå i førjulstida byttes for eksempel treverk ut med pepperkakedeig når Moelven-medarbeiderne baker pepperkakehus til inntekt for SOS-barnebyer.

- For hvert pepperkakehus medarbeiderne våre lager, donerer Moelven 250 kroner til SOS-barnebyer. Hittil har folka våre bakt for 28 000 kroner. Pepperkakedugnaden varer ut desember, så vi regner med at det dukker opp flere flotte byggverk i romjula, sier Kristiansen.

SOS-barnebyer setter stor pris på engasjementer fra Moelven-medarbeiderne.

- Vi er kjempeglade for at Moelven har valgt å forlenge samarbeidet med SOS-barnebyer. Det vil fortsette å utgjøre en stor forskjell i livet til disse barna. Sammen gir vi flere barn muligheten til å vokse opp som sitt sterkeste jeg, sier Sara Wäsström, Strategic Partnership Manager i SOS-barnebyer Sverige.

Moelven forlenger samarbeidsavtalen med SOS-barnebyer.
Mjøstårnet i pepperkakeversjon, bygd av en av Moelvens medarbeidere.

Moelven Industrier ASA er et skandinavisk industrikonsern som produserer og leverer bærekraftige produkter og løsninger til byggebransjen. Konsernet hadde en omsetning i 2023 på rundt NOK 12,9 milliarder, og har ca. 3300 medarbeidere. Moelvens 34 produksjonsselskaper er fordelt på 40 produksjonssteder i Norge og Sverige, og er organisert i tre divisjoner: Timber, Wood og Byggsystemer.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Moelven på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.