Møbelringen har møbelbransjens mest fornøyde kunder

Møbelringen topper Norsk kundebarometers liste for møbelbransjen. – Vi er stolte og ydmyke over kundenes tilbakemeldinger, sier Henning Eriksen i Møbelringen.

Norsk kundebarometers resultater for 2023 viser at Møbelringen har de mest tilfredse kundene blant de fire kjedene som er målt i undersøkelsen.
– Vi har jobbet og jobber fortsatt systematisk med å bedre kundeopplevelsen i butikk og bruke de kundetilbakemeldingene vi får fra våre kunder, uavhengig om de handler i våre fysiske butikker eller på nett, til å bli bedre. Det arbeidet har vært viktig for å øke tilfredsheten til våre mange kunder, sier administrerende direktør Henning Eriksen i Møbelringen.

Han leder en kjede som består av 69 medlemseide butikker over hele landet.
– Lokale eiere og ledere er en viktig suksessfaktor for Møbelringen. Våre lokale kremmere har et iboende ønske om god kundepleie og fantastiske kjøpsopplevelser, både fordi de bryr seg om kundene og vet at det er en viktig faktor i et marked med stor konkurranse, sier Eriksen

– Vi er et sted hvor nordmenn finner kvalitetsprodukter som kan tilpasses deres ønsker og behov, både på størrelse, type overflate og farge. Våre lokale butikkeieres innstilling og evne til å finne det riktige produktet, selv om det ikke er i vårt utstilte sortiment ser vi også er viktig for mange, sier han.

Personlige valg er et viktig servicetilbud.
- Vi vet at våre kunder setter pris på, og som gjør at vi har bransjens mest tilfredse kunderNordmenn har stor kjærlighet for hjemmet sitt. Når det oppstår problemer, så skal de være trygge på at vi raskt gir dem gode svar på spørsmål de har eller retter opp feil, hvis vi har skyld i at et møbel eller gjenstand ikke svarer til forventningene. Det er ekstra viktig for de lokalene eierne, som har et nærere forhold til sine kunder enn ledelsen i enkelte andre kjeder. Den nærheten skal vi beholde og videreutvikle, sier han

5184 norske forbrukere har sagt sin mening om norske virksomheter i årets undersøkelse.  159 virksomheter fra rundt 30 ulike bransjer blitt bedømt, hvorav fire i møbelbransjen.
I undersøkelsen måles kundetilfredshet og lojalitet på en skala fra 0 til 100, der 0 er dårligst og 100 er best. Møbelringen har en kundetilfredshet på 76,2 og en lojalitet på 79,6.

● Norsk faghandel for møbler, stiftet i 1985.
● 69 medlemseide butikker over hele landet, fra Kristiansand i sør til Honningsvåg i nord.
● Hovedkontor på Lierstranda nær Drammen, med Henning Eriksen som administrerende direktør.
● Medlem av mobelfakta.no, med miljøsertifisering av bedrift og produksjon, samt miljø- og kvalitetssertifisering av møbler.
● Medlem av Grønt Punkt Norge, og støtter myndighetenes krav til innsamling og behandling av emballasje.

Om Møbelringen

St. Hallvards vei 3