Mesterfinalen avlyst

Mesterfinalen mellom Rosenborg og Molde på Ullevaal blir avlyst på grunn av nedbørsmengdene som er varslet natt til søndag og kampdag.

Tirsdag 26. mars spilles EM-kvalifiseringskampen Norge – Sverige på Ullevaal Stadion.  Nedbørsmengdene som er varslet gjør at Mesterfinalen blir avlyst. Mesterfinalen vil bli vurdert gjennomført på et senere tidspunkt.

- EM-kvalifiseringskampen mot Sverige spilles på Ullevaal allerede 26. mars, og med helgens varslede nedbørsmengder er risikoen for å ødelegge banen til landskampen for stor. Vi beklager dette overfor alle som har gledet seg til kamp, sier konkurransedirektør Nils Fisketjønn i NFF.

NFF vurderte å flytte kampen, men vil i samråd med Norsk Toppfotball og rettighetshaver se på muligheten for å spille Mesterfinalen senere i år.

Alle som har kjøpt billett kan kontakte Ticketmaster for refusjon av kampbilletter.

Invitasjon til lunsjmøte om forebygging og håndtering av vold og trusler i fotballen20.2.2020 16:25:13 CETPressemelding

Fotballen skal være et trygt og godt sted å være. Det er utgangspunktet for arbeidet med forebygging og håndtering av episoder med vold. Etter flere saker i media om voldsutfordringene i fotballen erkjenner NFF at vi ikke har vært godt nok kjent med omfanget, og ikke bevisst nok på forholdet mellom selvdømmeordningen og rettssamfunnets rolle, samt ulikheten i saksbehandling og sanksjoner i kretsene. Høsten 2019 igangsatte derfor NFF et arbeid for å kartlegge omfanget, vurdere fotballens behandling av saker og hvordan vi kan styrke arbeidet med forebyggende tiltak. NFF inviterer klubber, kretser, særforbund og media til et lunsjmøte der vi presenterer dette arbeidet. Vi har også invitert andre viktige aktører til å dele sine erfaringer og tanker rundt håndtering og forebygging av voldshendelser. Dato: Onsdag 26. februar Sted: Colosseum, Ullevaal Stadion (Sognsveien 75 J) 11.00 Enkel lunsj: Servering av baguetter/wraps, drikke og kaffe 11.30 Presentasjon av NFFs arbeid for å håndtere og

Spilleplan PostNord-ligaen 202020.12.2019 12:03:57 CETPressemelding

Kampene i de to avdelingene i PostNord-ligaen 2020 er nå klare. - NFF har fått inn mange ønsker, og vi har dessverre ikke mulighet til å innfri alle. Vi har tatt mest hensyn til banesperrer/turneringer på anlegg. Samtidig har vi prøvd å få til noen gode oppgjør rundt 16. mai. Nå må klubbene samarbeide om endelig spilledager og tider før terminlistemøtet 10. januar, sier seksjonsleder for turneringsadministrasjon og arrangement i NFF, Rune Pedersen. Her er spilleplanen for PostNord-ligaen avdeling 1 Her er spilleplanen for PostNord-ligaen avdeling 2