Medietilsynet ber om tydeleg merking av retusjert reklame

Tal frå Medietilsynet viser at ungdom blir utsette for store mengder reklame som kan føre til kroppspress. Omkring halvparten av norske 13–18-åringar har fått reklame i sosiale medium for produkt som skal sørge for vekttap eller gi større musklar, ifølge Barn og medier 2020.
I fjor vedtok regjeringa ei lovendring i marknadsføringslova som gjer at retusjert reklame må merkast. Reklamen skal merkast dersom ein kroppsfasong, kroppsstorleik eller hud er retusjert eller manipulert. Medietilsynet har gitt innspel til Barne- og familiedepartementet i ei høyring om korleis den retusjerte reklamen bør merkast. Dei nye krava til merking skal etter planen takast i bruk frå 1. juli i år.
– Vi meiner merkinga skal vere tydeleg, ho skal vare lenge nok til at barn og unge får den med seg, og det skal ikkje vere i tvil om kva merkinga betyr. Kravet om å merke retusjert reklame kan bidra til å redusere kroppspresset som barn og unge er utsette for, og styrke den kritiske medieforståinga til barna, seier Sekkelsten.
Reklame retta mot unge på nettet og i sosiale medium
- 61 prosent av 13–18-åringane og 28 prosent av 9–12-åringane har fått reklame for produkt for å gå ned i vekt.
- 50 prosent av 13–18-åringane og 26 prosent av 9–12-åringane har fått reklame for produkt som skal gi større musklar.
- Over ein tredel av 13–18-åringane har fått reklame for kosmetiske behandlingar (37 prosent) og solarium (33 prosent).
- 20 prosent av 13–18-åringane har fått reklame for plastisk kirurgi.
Kjelde: Barn og medier 2020 (Medietilsynet). Respondentane er cirka 3400 barn i alderen 9–18 år. Berre 13–18-åringane fekk svaralternativa «kosmetiske behandlingar», «plastisk kirurgi» og «solarium».
Nøkkelord
Kontakter
Nina Bjerkekommunikasjonsrådgiver og pressekontakt
Tel:+47 419 34 154nina.bjerke@medietilsynet.noBilder

Om Medietilsynet
Medietilsynet skal bidra til å realisere statens mediepolitiske mål. Våre hovedoppgaver er å fremme demokrati og ytringsfrihet gjennom mediemangfold og kritisk medieforståelse. Vi veileder om barn og unges bruk av digitale medier, setter aldersgrenser for kinofilm, forvalter støtteordninger, behandler søknader om og fordeler pressestøtte og fører tilsyn med kringkasting. Tilsynet er underlagt Kulturdepartementet.
Følg pressemeldinger fra Medietilsynet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Medietilsynet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Medietilsynet
Medietilsynet støtter økt aldersgrense og alderskontroll i sosiale medier7.7.2025 10:02:42 CEST | Pressemelding
Medietilsynet støtter regjeringens lovforslag om å øke aldersgrensen for sosiale medier til 15 år og å innføre en reell alderskontroll i disse tjenestene. – Vi vet at mange barn og unge eksponeres for skadelig påvirkning i sosiale medier, og derfor trengs det risikoreduserende tiltak, sier direktør Mari Velsand i Medietilsynet.
19 nominasjoner til Ibelin-prisen7.7.2025 07:50:00 CEST | Pressemelding
Fristen for å nominere kandidater til den første Ibelin-prisen – årets rollemodell innen gaming – er gått ut. 19 unge forbilder er nominert, og nå starter juryen sitt arbeid mot prisutdelingen i høst.
Medietilsynet får nytt tilsyns-ansvar når lov om digitale tjenester innføres i Norge2.7.2025 16:30:32 CEST | Pressemelding
Medietilsynet får ansvar for flere viktige tilsynsområder gjennom den nye loven om digitale tjenester, som regjeringen nå har sendt på høring. – At EUs forordning om digitale tjenester (DSA) nå blir innført i Norge, er et viktig skritt mot et tryggere internett, sier direktør Mari Velsand i Medietilsynet.
Rekord-låge annonseinntekter for norske aviser i fjor27.6.2025 06:50:00 CEST | Pressemelding
Annonseinntektene til norske aviser var på eit historisk lågt nivå i 2024, viser ein ny rapport frå Medietilsynet. Sett under eitt blei fjoråret nok eit svakt driftsøkonomisk år for avisene, sjølv om lønnsemda var noko betre enn året før.
TV 2 oppfylte alle krav som kommersiell allmennkringkastar i 202426.6.2025 06:50:01 CEST | Pressemelding
TV 2 løyste oppdraget som kommersiell allmennkringkastar i 2024 i tråd med krava, viser tilsynsrapporten frå Medietilsynet. Dette er det første året med den nye femårige avtalen mellom TV 2 og staten.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom