Medietilsynet: Avisa Korsets Seier får ikkje støtte
– Medietilsynet vurderer at Korsets Seier ikkje oppfyller alle vilkåra i forskrifta for å kvalifisere til produksjonstilskott. Avisa får dermed avslag på søknaden sin, seier direktør Mari Velsand i Medietilsynet.
Produksjonstilskottet er den største av dei direkte mediestøtteordningane, og er eitt av verkemidla staten har for å fremje mediemangfald. Formålet med ordninga er å leggje til rette for den breie samfunnsdebatten, og å halde befolkninga breitt og generelt orientert om ulike samfunnsspørsmål.
Avisa fyller ikkje vilkåra om allmennheit og innhald frå ulike samfunnsområde
Medietilsynet har kome fram til at den redaksjonelle profilen til Korsets Seier er for snever og avgrensa til at avisa kan seiast å vere retta mot allmenta. I tillegg handlar ein stor del av innhaldet i Korsets Seier om pinsekyrkjelydane, og avisa dekkjer derfor etter Medietilsynets vurdering ikkje eit breitt spekter av saker frå ulike samfunnsområde.
– For å få støtte må hovudformålet med publikasjonen vere å formidle nyheiter, aktualitetsstoff og samfunnsdebatt til allmenta, og publikasjonen må ha eit breitt tilbod av nyheits-, aktualitets- og debattstoff frå ulike samfunnsområde. Etter grundige analysar og vurderingar er vi komne fram til at Korsets Seier ikkje oppfyller vilkåra om formål og innhald, seier Velsand.
Avslag for andre gong
Korsets Seier søkte for første gong om produksjonstilskott i 2016, men fekk også då avslag. Grunngivinga frå Medietilsynet var den same som no: Avisa oppfylte ikkje vilkåra om formål og innhald. Avisa sjølv meiner at den redaksjonelle profilen er betydeleg endra sidan 2016. Som ein del av saksbehandlinga har Medietilsynet henta inn analysar av innhaldstilbodet til Korsets Seier frå Høgskulen i Volda.
– Vedtaket vårt om å avslå søknaden frå Korsets Seier er i tråd med tilrådinga i rapporten frå Høgskulen i Volda og innstillinga frå tilskottsutvalet, seier Velsand.
Tilskottsutvalet er oppnemnt av Kulturdepartementet og gir råd til Medietilsynet når nye søkjarar blir vurderte.
Korsets Seier kan klage på vedtaket i Medietilsynet til Medieklagenemnda.
Fakta om produksjonstilskottet
• Produksjonstilskottet skal bidra til eit mangfald av nyheits- og aktualitetsmedium over heile landet.
• Ordninga er særleg retta mot medium i marknader som er for små til å vere berekraftige, og medium som er alternativ til dei leiande media i større marknader.
• Produksjonstilskottet skal korrigere for marknadssvikt for mindre nyheitsmedium og nummer to-medium i slike marknader.
• Medietilsynet skal fordele 318 millionar kroner i produksjonstilskott i år.
• Produksjonstilskottet blei fordelt for første gong i 1969.
• Ordninga er plattformnøytral og likestiller papir- og nettaviser.
Les meir om produksjonstilskottet på nettsidene til Medietilsynet
Krava forskrifta stiller til formål og innhald
Tilskott blir berre gitt til nyheits- og aktualitetsmedium som:
1. har som hovudformål å drive journalistisk produksjon og formidling av nyheiter, aktualitetsstoff og samfunnsdebatt til allmenta. Tilskot blir ikkje gitt til medium som har som hovudformål å drive med reklame eller marknadsføring. Det blir heller ikkje gitt tilskot til medium som hovudsakeleg rettar seg mot medlemmer eller tilsette i bestemte organisasjonar, foreiningar eller selskap;
2. inneheld eit breitt tilbod av nyheits-, aktualitets- og debattstoff frå ulike samfunnsområde. Tilskott blir ikkje gitt til medium som inneheld ei overvekt av annonsar. Tilskott blir heller ikkje gitt til medium som i all hovudsak inneheld stoff om eitt eller nokre få samfunnsområde, eller som i hovudsak inneheld stoff vinkla ut frå ein spesiell fagleg, politisk, ideologisk, religiøs eller etnisk bakgrunn.
Vedtak om avslag for søknad om produksjonstilskott 2019 for Korsets Seier
Rapport frå Høgskulen i Volda – innhaldsanalyse av Korsets Seier
Nøkkelord
Kontakter
Nina BjerkeRådgiver, avdeling for kommunikasjon, rådgivning og analyse
Tel:41934154nina.bjerke@medietilsynet.noBilder
Om Medietilsynet
Medietilsynet skal bidra til å realisere statens mediepolitiske mål. Våre hovedoppgaver er å fremme demokrati og ytringsfrihet gjennom mediemangfold og kritisk medieforståelse. Vi veileder om barn og unges bruk av digitale medier, setter aldersgrenser for kinofilm, forvalter støtteordninger, behandler søknader om og fordeler pressestøtte og fører tilsyn med kringkasting. Tilsynet er underlagt Kulturdepartementet.
Følg pressemeldinger fra Medietilsynet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Medietilsynet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Medietilsynet
Amedia-aviser fikk ikke medhold i klagesaker15.11.2024 06:50:00 CET | Pressemelding
Medieklagenemnda opprettholder Medietilsynets vedtak om produksjonstilskudd til fem Amedia-aviser. De fem avisene klaget på beregningen av brukerinntekter og hvordan en overgangsregel i ordningen skulle brukes ved fordeling av tilskudd.
Medietilsynet endrer aldergrense på kinofilm14.11.2024 11:03:22 CET | Pressemelding
Aldersgrensen på kinofilmen Red One er endret fra 9 til 12 år etter at Medietilsynet har ført tilsyn med filmen. Filmen, som hadde premiere 8. november, har fra i dag aldergrense 12 år.
Ibelinprisen skal fremme inkludering i dataspill12.11.2024 10:06:20 CET | Pressemelding
Medietilsynet etablerer en pris for å løfte fram unge rollemodeller som bidrar til en trygg, inkluderende og tilgjengelig dataspillkultur. Prisen får navn etter Mats “Ibelin” Steen.
Store kjønnsforskjeller i ungdommers dataspill-vaner12.11.2024 06:50:00 CET | Pressemelding
En større andel gutter enn jenter spiller dataspill daglig, og flere gutter enn jenter opplever spillingen som sosial. Det viser Medietilsynets undersøkelse “Barn og medier 2024”.
Foreldre oppfordres til å overholde aldersgrensen på sosiale medier8.11.2024 06:50:00 CET | Pressemelding
Seks statlige etater går sammen og oppfordrer foreldre til å holde aldergrensen på sosiale medier for barna sine. Budskapet i den nye kampanjen er at det er en betydelig risiko for at barn blir utsatt for skadelig påvirkning i sosiale medier.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom