Påminnelse: Mediedeltakelse på Kommunalpolitisk Toppmøte 1. februar 2022 «Den neste styrkeprøven»

Kommunalpolitisk Toppmøte samler årlig politikere og andre på lokalt og nasjonalt nivå. I år ser vi tilbake på styrkeprøven vi er i ferd med å bestå, og inn i den neste som står for døren. Er vi klare? 1. februar på The Hub i Oslo eller ved digital sending.

Du møter blant andre Jonas Gahr Støre, Erna Solberg, Terje Søviknes, Bjørn Arild Gram, Edvard Botterlid Udnæs, Tonje Brenna, Ingvild Kjerkol, Jan Davidsen, Audun Lysbakken, Nikloai Astrup, Gunn Marit Helgesen, Trude Andresen.  Programleder er Håkon Haugsbø.

Årets toppmøte for kommunesektoren arrangeres digitalt, men med foredragsholdere fysisk til stede på The Hub i Oslo tirsdag 1.2. kl 9-12. Media inviteres til å følge sendingen digitalt, eller fysisk oppmøte til avtalte tidspunkt.

Digital påmelding: kom@ks.no Lenke til sendingen sendes per epost til påmeldte.

Fysisk oppmøte: kom@ks.no

Påmelding innen mandag 31.1. kl 14.

Debatter fysisk på The Hub (for fullt program se ks.no her)

9.05: Tillitsreformen

Statsrådene Bjørn Arild Gram, Ingvild Kjerkol og Tonje Brenna, samt lokalpolitikeren Terje Søviknes om den kommende tillitsreformen

9.50: Flere eldre enn yngre – hva så?

Jan Davidsen - leder av Pensjonistforbundet
Edvard Botterli Udnæs - leder av Elevorganisasjonen
Trude Andresen - kommunedirektør i Øvre Eiker
Gunn Marit Helgesen - styreleder i KS

10.40 Den neste styrkeprøven: 2030 kommer snart

På The Hub i Oslo har programleder Håkon Haugsbø invitert statsminister Jonas Gahr Støre, tidligere statsminister Erna Solberg og partileder Audun lysbakken til en samtale om de store utfordringene vi står overfor. Klimakrisen, koronapandemien som ingen ende tar, utfordringen med at vi blir flere eldre, økonomi med mer, krever at vi finner løsninger sammen.

Av hensyn til smittevern er det viktig at deltakere fra media som ønsker å være til stede fysisk på The Hub, melder seg på innen mandag 31.1. kl 14.