McDonald’s tester bordservering i Norge

McDonald’s setter i dag i gang testing av bordservering ved restauranten på Alnabru utenfor Oslo. Restauranten ved Gardermoen er neste, og starter bordservering førstkommende torsdag.

- Vi er svært glade for å kunne teste bordservering ved McDonald’s her i Norge. McDonald’s har hatt stor suksess med dette i flere land allerede, og vi gleder oss derfor til å teste dette blant norske kunder, sier Erik Lødding, kommunikasjonssjef i McDonald’s Norge.

God kundeopplevelse ved bruk av teknologi

Bordserveringen fungerer ved at kunden bestiller maten via digitale bestillingskiosker, eller manuelt ved kassen. Kunden får da et kort, som man tar med seg til bordet hvor man ønsker å sitte. Når maten er klar, finner de ansatte kundens plassering i restauranten via sensorer, og kan servere maten til bordet.

-Vi utnytter ganske enkle tekonologiske løsninger, for å gjøre kundeopplevelsen bedre. Mange restaurantaktører har løsninger hvor man får beskjed når maten er klar, slik at man må hente den selv. McDonald's tar nå dette et steg lenger, og utnytter teknologien slik at kundene kan få servert maten sin direkte til bordet, sier Lødding.

- Vi tror at dette vil gjøre det enklere for kunder, da de kan gå og sette seg i ro og mak, mens maten blir servert ved bordet. Dette vil, eksempelvis, være positivt for barnefamilier, vennegrupper eller godt voksne, som da slipper å vente ved kasse-området, sier Lødding.

Bordserveringen kan bli standard på McDonald’s i Norge

McDonald’s utelukker ikke bordservering ved flere restauranter, dersom testen ved restauranten på Alnabru blir en suksess. Allerede førstkommende torsdag, 7. desember starter testing av bordservering ved restauranten på Gardermoen også.

- Dersom dette blir en suksess ved Alnabru og Gardermoen, kan bordservering bli innført ved flere restauranter rundt om i landet. Vi ønsker imidlertid å teste dette grundig først, slik at vi kan høste erfaringer, før vi eventuelt utvider dette tilbudet, sier Lødding.