“Mamma Mia!” satte tidenes publikumsrekord. Gjør comeback på Folketeateret igjen allerede neste år

Scenekvelder er stolte av å kunne annonsere at “Mamma Mia”-musikalen kommer tilbake på Folketeateret allerede våren 2023. Musikalen har satt publikumsrekorder.

- Nordmenn elsker ABBA! Denne hit-musikalen har tatt helt av, sier Karianne Jæger, Executive Producer og eier av Scenekvelder AS, entusiastisk.

“Mamma Mia!” ble først en publikumssuksess da den ble vist i Norge for 10 år siden. Nå slår Scenekvelders oppsetning i 2021/2022 denne rekorden. Musikalen har blitt vist til 215 000 publikummere siden premieren 26. August 2021.

- Dette er fantastisk gøy! Vi tror likevel er det mange som fortsatt ikke har fått sett musikalen, ettersom pandemien gjorde at vi ikke fikk spilt like mye som vi hadde håpet. Derfor er vi glade for at vi kan vise den igjen til enda flere neste år, sier Jæger.

Billettsalget i gang

Du kan se nye forestillinger av “Mamma Mia!” på Folketeateret i Oslo fra april 2023. Ordinært billettsalg starter onsdag 29.juni på Folketeateret.no.

- Rollene vil bekles av det dyktige stjernelaget som har spilt i musikalen i 2022:

Karoline Krüger, Ulrikke Brandstorp, Siren Jørgensen, Siw Anita Andersen, Håvard Bakke, Ingar Helge Gimle, Thomas Numme og Thomas Brasel i hovedrollene.

Et stykke Broadway

Scenekvelder står bak de største oppsetningene på Folketeateret. Scenekvelder har blant annet satt opp musikaler som Les Misérables, The Phantom of the Opera og Chess. Nå settes musikalen Mamma Mia opp på nytt, etter ønske fra publikum.

- Målet vårt er at Folketeateret skal være et lite stykke Broadway i Norge. Du skal ikke trenge å reise til utlandet for å se høykvalitetsmusikaler, du kan dra til Oslo, sier Jæger.

Foto: Fredrik Arff
Foto: Fredrik Arff

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Scenekvelder AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Marion Ravn og Karoline Krüger slipper en av verdens største musikallåter på norsk8.7.2022 11:21:26 CEST | Pressemelding

Marion Ravn og Karoline Krüger slipper i dag en ny, norsk tolkning av «I know him so well». Låten er en del av et eksklusivt studioopptak av alle sangene fra den kjente Chess-musikalen. Musikalen spilles på Folketeateret i Oslo denne høsten. På albumet finner du også norske versjoner av hits som «One Night In Bangkok» og «Anthem», fremført av en rekke kjente artister som også spiller i oppsetningen av musikalen.