Mal Proff-kjeden etableres i Sverige

26. april åpner Mal Proff sin første egeneide proffbutikk i Uppsala. I løpet av 2023 vil det åpnes ytterligere 5 proffbutikker i Sverige.
Salgsdirektør i Mal Proff, Terje Langmoe, foran den nye Mal Proff-butikken i Svederusgatan i Uppsala.

- Vi ser frem til å etablere oss i Sverige. Mal Proff er Norges ledende leverandør av overflateprodukter til proffmarkedet og vår ambisjon er å ta en betydelig posisjon i det svenske markedet, sier Pål Trudeng som er administrerende direktør i Malorama.

- Det svenske markedet er interessant, og dette er en spennende satsning som vi har stor tro på. Mal Proff er en del av Mestergruppen-konsernet som allerede har god forankring i det svenske markedet med byggevarekjedene XL-BYGG og Bolist. Med etableringen av Mal Proff-kjeden i Sverige så forsterker vi dermed vår posisjon her, forteller Trudeng.

Dobbelt så stort marked
Det svenske overflatemarkedet for maling og myke gulvprodukter med tilbehør innen proffsegmentet beregnes til å være dobbelt så stort som det norske. Selskapet Mal Proff i Sverige er opprettet som en egen salgs- og driftsorganisasjon.

- Vi har en bra businessmodell og med alt det Mal Proff-konseptet tilbyr, så har vi gode forutsetninger for å bli et attraktivt valg for kundene. Vi har bygget opp et helt nytt team i Sverige, og er veldig imponert over alt som har blitt gjort i forbindelse med etableringen og nyåpningen av den første butikken vår i Uppsala, sier salgsdirektør Terje Langmoe.

Produktsortimentet i Sverige
Langmoe forteller at produktsortimentet også vil ha svenske varemerker.

- Etableringen av Mal Proff-kjeden i Sverige er en videreføring av konseptet som er godt kjent blant malere og gulvleggere i Norge. Produktsortimentet i Sverige vil ha våre kjente varemerker, men vil i tillegg bli styrket ytterligere med blant annet malingsprodukter fra Beckers.

Svensk VD for Mal Proff AB tiltrer i løpet av mai.

Om Mal Proff
Mal Proff er den ledende proffkjeden i Norge innen maling, gulv og alt tilbehør til overflatebehandling.

I Norge er det 82 utsalgsteder, hvor 21 butikker er egeneide og de øvrige lokasjonene er Mal Proff Partnere. Mal Proff omsetter for ca. 1 milliard kroner årlig og har ca. 100 ansatte i Norge.

Mal Proff er eid av Malorama AS som igjen er et heleid datterselskap av Mestergruppen AS. Mestergruppen er et av Skandinavias største konsern innen byggevarehandel, huskjededrift for boligentreprenører og eiendomsutvikling.

Les mer om Mal Proff her

Butikken er den første som åpner i Sverige.
Butikk i Uppsala er rettet mot proffmarkedet.
Varene fylles på i Uppsala.
Terje Langmoe, salgsdirektør i Mal Proff.
Fasaden i Uppsala.
Fargekart i Mal Proff-butikken på Uppsala.
Mal Proff i Uppsala.
Utstilling av tilbehør i Mal Proff-butikken i Uppsala.