M-Files

M-Files kåres til ‘Strong Performer’ av uavhengig analyseselskap

Scorer høyt i ny “Forrester Wave™-rapport”: M-Files får høyest mulig poengsum i kriteriene metadata og forretningsmodell, og anerkjennes samtidig for sin moderne, innovative og metadatadrevne tilnærming i forhold til sine konkurrenter. Analyseselskapet Forrester utroper M-Files til “Strong Performer” i kategorien “Content Platform”. Rapporten vurderer totalt 26 kriterier hos 13 utvalgte aktører.

I rapporten for 1. kvartal 2023 skriver Forrester at M-Files har et unikt perspektiv på bruk av metadata i organiseringen av dokumenter og skiller seg vesentlig fra mange konkurrenter som baserer seg på en mappebasert informasjonsstruktur.

Forrester trekker også frem følgende fortrinn:

• M-Files tilbyr sterke metadataegenskaper, som kan brukes til å automatisere prosesser og innholdsstyring, i tillegg til å være et grunnprinsipp for organisering av dokumenter

• M-Files er også en solid plattform for dokumenthåndtering, innholdsgenerering og sikker ekstern deling via Hubshare

• Organisasjoner med mange komplekse dokumenter som krever en strukturert og metadatadrevet tilnærming, som ønsker ønsker sikker deling med eksterne interessenter og som trenger samhandlingsbaserte, transaksjonsorienterte og intelligente innholdstjenester, bør vurdere M-Files

– Å bli kåret til ‘Strong Performer‘ i Forrester Wave-rapporten er et bevis på vår visjonære og differensierte tilnærming til dokumenthåndtering, en tilnærming som gir mellomstore og større selskaper et forsprang i en digital «work-from-anywhere» verden, sier Antti Nivala, grunnlegger og administrerende direktør i M-Files.

Plattformen gir betydelige økonomiske fordeler ved at  virksomheter kan levere bedre kundeopplevelser og høyere kvalitet på utført arbeid med lavere risiko. M-Files ser også på Forresters anerkjennelse som en bekreftelse på M-Files sin evne til å gi verdens ledende kunnskapsintensive virksomheter et konkurransefortrinn ved å sikre rask, enkel og sikker kunnskapsflyt til de rette målgruppene, avslutter Antti Nivala.

I sin evaluering av M-Files hevder Forrester at M-Files er godt egnet for komplekse brukstilfeller i markeder der man har stort behov for  omfattende dokumentoppretting og integrering, samt detaljerte søkebehov, for eksempel profesjonelle tjenester, revisjon og engineering.

Last ned et eksemplar av The Forrester Wave™ Content Platforms, Q1 2023 report

M-Files er den eneste plattformen for dokumenthåndtering som er bygget på et metadatadrevet fundament. Dette gjør det mulig for ansatte å finne informasjon umiddelbart og i enhver sammenheng, å automatisere forretningsprosesser og å håndheve informasjonskontroll. I følge The Total Economic Impact™ of M-Files, en oppdragsstudie utført av Forrester Consulting på vegne av M-Files i 2021, leverte plattformen nesten 270 prosent avkastning (ROI) over tre år til et sammensatt utvalg av mellomstore og store kunder.

Charlotte C. Blix-Nilsen
Growth Manager Norway, M-Files
charlotte.blix-nilsen@m-files.com
Coxit PR
coxit@coxit.no

Om M-Files

M-Files
3502 Hønefoss

M-Files er en global leder innen informasjonsforvaltning. Med den metadatadrevne M-Files-plattformen for dokumentadministrasjon kan kunnskapsarbeidere umiddelbart finne riktig informasjon i enhver sammenheng, automatisere forretningsprosesser og ivareta informasjonsstyringen. Dette gir bedrifter et konkurransefortrinn og betydelig avkastning på investeringer ettersom de leverer bedre kundeopplevelser og arbeid av høyere kvalitet med lavere risiko. For mer informasjon, besøk M-Files.com.

Følg pressemeldinger fra M-Files

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra M-Files på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra M-Files

M-Files revolusjonerer arbeidsplassen med AI og automatisering8.3.2024 08:48:15 CET | Pressemelding

Oslo, Norge – 7. mars 2024 – Automatisering av kunnskapsarbeid gir resultater for M-Files, som i dag avslører at selskapet øker de årlige gjentakende inntektene (ARR) med mer enn 20 prosent i 2023. Veksten drives frem av 64 prosent økning i nye kundeanskaffelser fra direktesalg og 41 prosents økning i eksisterende kundeutvidelser med økende interesse for M-Files Hubshare samarbeidsløsning. Samtidig er veksten for M-Files i det nordiske salget på hele 26 prosent i 2023, noe som skyldes stor etterspørsel etter selskapets teknologi og løsninger på det norske og nordiske markedet. Selskapets solide resultater det siste året kommer også etter enda en milepæl, da M-Files oppnådde den anerkjente Centaur-statusen med over 100 millioner euro i årlig gjentakende inntekter i fjor.

Ferske tall fra Forrester viser at M-Files leverer 294 prosent avkastning med M-Files’ plattform for automatisering av kunnskapsarbeid10.10.2023 13:20:06 CEST | Pressemelding

En fersk analysedrevet undersøkelse fra Forrester fastslår at M-Files’ plattform for automatisering av kunnskapsarbeid gir store gevinster. I følge Forrester-rapporten har kundene oppnådd en avkastning på sine investeringer (ROI) på 294 prosent over tre år. Samtidig elimineres informasjonskaos med raskere tilgang til dokumenter og informasjon.

Møt M-Files Aino, den generative AI-teknologien bak Knowledge Work Automation-plattformen fra M-Files27.9.2023 12:57:29 CEST | Pressemelding

M-Files, en ledende aktør innen automatisering av kunnskapsarbeid, avduker i dag en plattform for Knowledge Work Automation som kan revolusjonere hvordan kunnskapsmedarbeidere jobber. Drevet av M-Files' generative AI-teknologi, M-Files Aino, kan bedrifter nå organisere informasjon, forstå sammenhenger i dokumenter og samhandle med organisasjonens kunnskap ved hjelp av et naturlig språk. Dette gjør M-Files sine bedriftskunder i stand til å fjerne informasjonskaos, øke effektiviteten til kunnskapsmedarbeiderne og redusere forretningsrisiko.

M-Files utnevnes som Strong Performer i fersk Gartner-analyse6.7.2023 13:20:56 CEST | Pressemelding

I en rykende fersk analyserapport fra Gartner utnevnes M-Files til “Strong Performer” blant en rekke plattformer for innholdshåndtering. Dette fremgår av Gartners siste markeds- og kundeanalyse, nemlig juni 2023-utgaven av “Gartner Peer Insights™ Voice of the Customer: Content Services Platforms”. I rapporten har Gartner analysert hvordan kunder og innkjøpere oppfatter ulike leverandører, basert på kundenes egne vurderinger.

M-Files vokser raskt og blir en 'Centaur' med $100 millioner i løpende inntekter23.5.2023 07:15:10 CEST | Pressemelding

M-Files blir medlem av eksklusiv klubb med private SaaS-selskaper som vokser raskt. Som global leder innen informasjonsforvaltning passerer nå M-Files $100 millioner i løpende omsetning (ARR). Også Norge bidrar til utviklingen hvor M-Files blant annet nylig landet en rekordstor avtale på inntil 120 millioner kroner med Statens vegvesen*. Det gir Centauren fart og ytterligere fotfeste i Norge.