M-Files

M-Files revolusjonerer arbeidsplassen med AI og automatisering

Oslo, Norge – 7. mars 2024 – Automatisering av kunnskapsarbeid gir resultater for  M-Files, som i dag avslører at selskapet øker de årlige gjentakende inntektene (ARR) med mer enn 20 prosent i 2023. Veksten drives frem av 64 prosent økning i nye kundeanskaffelser fra direktesalg og 41 prosents økning i eksisterende kundeutvidelser med økende interesse for M-Files Hubshare samarbeidsløsning. Samtidig er veksten for M-Files i det nordiske salget på hele 26 prosent i 2023, noe som skyldes stor etterspørsel etter selskapets teknologi og løsninger på det norske og nordiske markedet. Selskapets solide resultater det siste året kommer også etter enda en milepæl, da M-Files oppnådde den anerkjente Centaur-statusen med over 100 millioner euro i årlig gjentakende inntekter i fjor.

I 2023 ble M-Files en Centaur – i år skal kunnskapsarbeidere få jobbe smartere

– Automatisering er avgjørende for å sikre produktiviteten til kunnskapsarbeidere både i Norden og ellers i verden, sier Antti Nivala, grunnlegger og administrerende direktør i M-Files.

– Jo mer vi kan automatisere, desto mer tid får kunnskapsarbeidere til å fokusere på verdiskapende arbeid. Ved å lage et nytt arbeidsparadigme med automatisering av kunnskapsarbeid fjerner vi utfordringen med å identifisere og sortere informasjon manuelt, samtidig som det forenkler daglige oppgaver og øker produktiviteten. Vi ser frem til å hjelpe brukerne av M-Files med å takle den stadig økende utfordringen som kommer med dagens informasjonsoverbelastning innen kunnskapsarbeid. Løsningen ligger i bedre automatisering og bransjeledende AI.

Ny æra for automatisering av kunnskapsarbeid

Med en forpliktelse til å utnytte automatisering og AI, og ligge i forkant av teknologitrendene, fortsetter M-Files å gjøre det mulig for kunnskapsarbeidere å jobbe smartere. Som en av de første på markedet forbedret M-Files selskapets automatiseringsplattform for kunnskapsarbeid ved å utnytte generativ AI til å revolusjonere måten kunnskapsarbeidere faktisk automatiserer prosessene sine; fra dokumentoppretting og -administrasjon til arbeidsflytautomatisering, eksternt samarbeid, bedriftssøk, sikkerhet, overholdelse av regelverk og retningslinjer samt revisjonssporing.

Drevet av M-Files 'generative AI-teknologi,  M-Files Aino, får kunnskapsarbeidere muligheten til å koble dokumenter til forretningsprosesser og avdekke relatert informasjon som er relevant i enhver kontekst. Det øker produktiviteten, effektiviteten og medarbeidertilfredsheten. Plattformen gir AI-drevne dokumentsammendrag, språkuavhengige spørringer og strømlinjeformet informasjonssøking og oppdagelse, noe som forenkler handlinger som tidligere krevde tildels betydelig arbeid og dedikert menneskelig interaksjon. M-Files Aino tar produktiviteten for kunnskapsarbeidere til et nytt nivå ved å gi brukerne tilgang til  organisasjonens data- og kunnskapsbase bare ved noen få tastetrykk.

M-Files Ment gjør dokumentautomatiseringen enkel

Gjennom oppkjøpet av no-code verktøyet Ment, er nå også neste generasjons dokumentautomatisering integrert i M-Files plattformen. Med M-Files Ment, kan kunnskapsarbeidere nå strømlinjeforme opprettelsen, organiseringen, lagringen og gjenfinningen av komplekse datadrevne dokumenter. Samtidig hjelper sømløs og enkel dokumentautomatisering allerede en rekke nordiske virksomheter med å eliminere informasjonskaos og øke kunnskapsarbeidets produktivitet samt ansattes tilfredshet på jobben.

Forpliktelse til å levere avkastning

I tillegg har M-Files i løpet av fjoråret lansert nye og forbedrede  integrasjoner med Microsoft Teams og Microsoft Outlook. Det betyr at selskapet leverer et sømløst innholdssamarbeid rundt alle bedriftsdata uavhengig av hvor dataene eller innholdet befinner seg. Integrasjonene forenkler også administrasjonen av bedriftsinformasjon på tvers av systemer ved at det bygges relasjoner mellom datasett og systemer, slik at prosessene automatiseres med sømløs arbeidsflyt fra ende-til-ende. Disse integrasjonene gir M-Files et konkurransefortrinn for Microsoft 365-brukere som oppnår betydelig avkastning og bedre kundeopplevelse gjennom arbeidsprosesser av høyere kvalitet.

I august 2023  fastslo en studie utført av Forrester Consulting på vegne av M-Files at selskapet tilbyr en ende-til-ende automatiseringsløsning som gir en 294 prosent kundeavkastning over tre år. Studien, The Total Economic ImpactTM of M-Files), konkluderte med at selskaper som bruker M-Files i kombinasjon med Microsoft opplever kvantifiserbare fordeler som 50 prosent bedre søk i dokumenter og informasjon, 65 prosent raskere arkivering av dokumenter og 70 prosent mer effektive arbeidsflyter. I tillegg fant studien at M-Files reduserer forretningsrisikoen gjennom automatisert dokumentsikkerhet og -overholdelse, noe som bidrar til å forhindre brudd, administrere dokumenttilgang og oppbevaringspolicyer samt automatisere samsvarsregler, noe som sparer tid og krefter i revisjonsarbeid.

Bransjeanerkjennelse

I 2023 ble M-Files hyllet og anerkjent gjennom tildelingen av flere bransjepriser. Selskapet ble blant annet fremhevet på  CRN®s årlige Cloud 100-liste, mens M-Files Hubshare, selskapets samhandlingsløsning, ble anerkjent som et  Trend-Setting Product 2023 av KMWorld. I tillegg ble M-Files kåret til vinner i kategorien Årets bedrift i BIG Awards for Business av Business Intelligence Group. Samtidig ble M-Files utropt som gullvinner i Årets bedrift under Best in Biz Awards (B2B-kategorien), og lvvinner i Information Technology Cloud/SaaS-kategorien under Globee® Disruptor Company Awards. Videre ble Antti Nivala, som er grunnlegger og toppsjef i M-Files, hedret som vinner i kategorien Årets leder av BIG Awards for Business, i tillegg til at M-Files ble kåret til en av de Beste arbeidsplassene i Texas av Great Place to Work® og Fortune® magasinet, på grunn av selskapets eksepsjonelle arbeidsplass og kultur, for medarbeidere både i USA og ellers i verden.

Kundesuksess

Ved å bruke M-Files automatiseringsplattform for kunnskapsarbeid fortsetter brukerne av M-Files å oppnå tids- og kostnadsbesparelser i kombinasjon med betydelige produktivitetsfordeler.

Charles River Laboratories, som er en ledende leverandør av legemiddelforskningstjenester, benytter M-Files for å optimalisere studieprosesser, spare tid, kostnader og manuelt arbeid. Charles River (CRL) har oppnådd estimerte årlige kostnadsbesparelser på 2,4 millioner dollar fra forbedret prosesseffektivitet med 9 600 timer spart per år, takket være automatiserte arbeidsflyter i kombinasjon med at selskapet har kunnet realisere 326 400 dollar i årlige lisensbesparelser og andre kostnader tilknyttet DocuSign.

– Før M-Files brukte CRL tre forskjellige publiseringssystemer etter en rekke fusjoner og oppkjøp. Med M-Files designet vi et eget publiseringssystem som er drevet av en samling av informasjon, dokumenter og metadata fra M-Files. Dette er virkelig en kreativ og samarbeidsrettet løsning som løfter det vi var i stand til å oppnå, sier Jenith Charpentier, seniordirektør, data- og rapportleveringstjenester i Charles River Laboratories.

Valeo Financial Advisors, et uavhengig selskap innen finansrådgivning, bruker M-Files til å administrere klientdokumenter og sikre enkelt samarbeid med versjonskontroll på tvers av alt innhold. En rådgiver sparer vanligvis rundt 90 minutter i uken på grunn av M-Files’ sofistikerte metadatasøkefunksjon.

– Den elektroniske tilgangen vi har til dokumenter nå gjør at vi kan være mye mer effektive med kundene våre og tiden vi tilbringer med dem. Tiden vi må bruke på å manuelt tilpasse dokumenter eller søke etter dem på nettet er sterkt redusert, sier John Trott, grunnlegger av Valeo Financial Advisors.

For mer informasjon om hvordan M-Files transformerer kunnskapsarbeid, booke en  demo eller besøk: http://www.m-files.com/no.

Om M-Files

M-Files er den ledende plattformen for automatisering av Knowledge Work. Med M-Files sin plattform kan kunnskapsmedarbeidere finne informasjon raskere, arbeide smartere og oppnå mer. M-Files har en innovativ metadata-drevet arkitektur, innebygd motor for arbeidsflyt og avansert kunstig intelligens. Dette gjør det mulig for kunder å fjerne informasjonskaos, forbedre effektiviteten i arbeidsprosessene samt automatisere sikkerheten og etterlevelse av regler. For mer informasjon, besøk www.m-files.com.

Følg pressemeldinger fra M-Files

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra M-Files på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra M-Files

Ferske tall fra Forrester viser at M-Files leverer 294 prosent avkastning med M-Files’ plattform for automatisering av kunnskapsarbeid10.10.2023 13:20:06 CEST | Pressemelding

En fersk analysedrevet undersøkelse fra Forrester fastslår at M-Files’ plattform for automatisering av kunnskapsarbeid gir store gevinster. I følge Forrester-rapporten har kundene oppnådd en avkastning på sine investeringer (ROI) på 294 prosent over tre år. Samtidig elimineres informasjonskaos med raskere tilgang til dokumenter og informasjon.

Møt M-Files Aino, den generative AI-teknologien bak Knowledge Work Automation-plattformen fra M-Files27.9.2023 12:57:29 CEST | Pressemelding

M-Files, en ledende aktør innen automatisering av kunnskapsarbeid, avduker i dag en plattform for Knowledge Work Automation som kan revolusjonere hvordan kunnskapsmedarbeidere jobber. Drevet av M-Files' generative AI-teknologi, M-Files Aino, kan bedrifter nå organisere informasjon, forstå sammenhenger i dokumenter og samhandle med organisasjonens kunnskap ved hjelp av et naturlig språk. Dette gjør M-Files sine bedriftskunder i stand til å fjerne informasjonskaos, øke effektiviteten til kunnskapsmedarbeiderne og redusere forretningsrisiko.

M-Files utnevnes som Strong Performer i fersk Gartner-analyse6.7.2023 13:20:56 CEST | Pressemelding

I en rykende fersk analyserapport fra Gartner utnevnes M-Files til “Strong Performer” blant en rekke plattformer for innholdshåndtering. Dette fremgår av Gartners siste markeds- og kundeanalyse, nemlig juni 2023-utgaven av “Gartner Peer Insights™ Voice of the Customer: Content Services Platforms”. I rapporten har Gartner analysert hvordan kunder og innkjøpere oppfatter ulike leverandører, basert på kundenes egne vurderinger.

M-Files vokser raskt og blir en 'Centaur' med $100 millioner i løpende inntekter23.5.2023 07:15:10 CEST | Pressemelding

M-Files blir medlem av eksklusiv klubb med private SaaS-selskaper som vokser raskt. Som global leder innen informasjonsforvaltning passerer nå M-Files $100 millioner i løpende omsetning (ARR). Også Norge bidrar til utviklingen hvor M-Files blant annet nylig landet en rekordstor avtale på inntil 120 millioner kroner med Statens vegvesen*. Det gir Centauren fart og ytterligere fotfeste i Norge.