Lyse kjøper mobiloperatøren Ice

Lyse har inngått avtale om kjøp av samtlige aksjer i ICE Group Scandinavia Holding AS. I den forbindelse vil Toril Nag (Lyse) og Eivind Helgaker (Ice) være fysisk til stede i Ice sine lokaler i Nydalen og tilgjengelige for pressen for spørsmål, kommentarer og fotografering etter avtale i tidsrommet fra kl. 10.30 til 13:00.
Ice sitt hovedkontor i Nydalen. Foto: Ice

Lyse og Ice er begge viktige utfordrere i sine markeder. Lyse var gjennom Altibox først ute med fiberbredbånd til privatmarkedet i Norge og Ice har nådd langt i sin utbygging av et nasjonalt tredje mobilnett. Nå har selskapene funnet hverandre og skal sammen bidra til at alle i Norge får tilgang til høyhastighetsnett. Lyse og Ice er rett og slett en svært god match i det norske telekom-puslespillet. Med fiber på den ene siden og mobil på den andre, møtes selskapene for å skape Norges råeste 5G-nett og fortsette å rulle ut fiber og fast trådløst bredbånd over hele landet.

- Oppkjøpet av Ice vil etablere Lyse som en fullverdig teleoperatør på linje med Telenor og gi en forsterkning av den samlede telekominfrastrukturen i Norge. Ved å få Lyse inn på eiersiden vil Ice kunne bli en mer solid mobiloperatør som vil kunne konkurrere enda sterkere i det norske telemarkedet. Dette vil gi økt valgfrihet, bedre kundeopplevelser og mer fornøyde kunder, sier konserndirektør tele, Toril Nag i Lyse.

- Ice sin ledelse har brukt lang tid på å søke etter den beste langsiktige løsningen for selskapet og er svært glade for å få inn Lyse på eiersiden. Dette kjøpet markerer starten på et nytt norsk industrieventyr. Sammen har vi både verdensledende infrastruktur og dyktige fagfolk, og vi er rigget for å få til enda mer sammen enn det vi kunne fått til alene, sier administrerende direktør Eivind Helgaker i Ice.

Både Ice og Altibox-partnerskapet har passert 700.000 kunder og investert milliarder i nye nett. Sammen besitter Ice og Lyse landsdekkende digital infrastruktur og en stor andel av mobilfrekvensene for både 4G og 5G. Det legger til rette for satsing som vil komme både forbrukere, bedriftene, industrien og offentlig sektor til gode.

Praktisk informasjon:

Adresse: Nydalsveien 18, 0484 Oslo