Lodne YouTube-kjendiser

Nå kommer Vings populære maskoter med nye filmer.

Lollo og Bernie har vært store stjerner i en årrekke, både på scenen på Vings mange familiehotell og på ikke minst på YouTube. Bare Lollo og Bernie-dansen er alene sett over 36 millioner ganger.

Nå har Nordens største reisearrangør laget flere småfilmer med den søte giraffen og den morsomme bamsen. Filmene skal vises på YouTube, på Vings hjemmeside og på Vings familiehotell. Den første av filmene har premiere i dag.

– Maskotene våre er utrolig populære blant barna, og vi har lenge hatt lyst til å lage mer innhold med dem. Jeg tror de fleste som har vært på ett våre familiehotell­ har fått med seg Lollo og Bernie, og mange foreldre har nok også nynnet på sangene deres i ukevis etterpå, sier informasjonssjef i Ving, Siri Røhr-Staff.

I de 5 minutter lange filmene får barna tre inn i Lollo og Bernies koselige verden og delta på både skattejakt, bursdagsfeiring og konkurranser.

– I tillegg til tre kortfilmer har vi også laget to nye dansefilmer. Den ene er en solkremsang hvor Lollo og Bernie lærer bort hvor viktig det er med solkrem, og den andre er en svømmedans hvor de lærer barna hva man bør tenke på når man skal bade, forteller Johannes Stålnacke Nero, som er nordisk filmansvarlig i Ving.

Innspillingen foregikk på Rhodos i sommer, og de fleste av scenene er spilt inn på Vings voksenhotell Sunprime Miramare Beach, hvor Lollo og Bernie kunne fokusere hundre prosent på å være filmstjerner – uten å tiltrekke seg for mye oppmerksomhet.

– Vi har fått med oss et meget bra team på denne produksjonen, blant annet en svært erfaren manusforfatter og regissør, som begge har jobbet med barne-tv i Sverige og Danmark. Vi er veldig stolte av resultatet og har stor tro på at disse filmene blir en hit for både store og små Lollo og Bernie-fans, avslutter Stålnacke Nero.

Produsent: Nye Bille / Johannes Stålnacke Nero, Ving
Produksjonsselskap: Gobsmack
Manus: Karin Ernerot
Regi: Karsten Andersen
Koreograf: Sofie Pallesen

Ving lanserer gratis avbestillings- og endringsforsikring og reiseforsikring for alle nye bestillinger6.3.2020 17:31:12 CETPressemelding

På grunn av Korona-viruset er det mange kunder som spør om vilkårene for avbestilling og endring av reiser. Ving lanserer derfor i dag en trygghetspakke, som innebærer en ekstra reiseforsikring samt mulighet for å avbestille eller endre reisen helt uten kostnader. Trygghetspakken tilbys gratis til alle kunder som bestiller en charterreise med avreise til og med 31. oktober. Trygghetspakken gjelder kun nye bestillinger.