Liten skilnad mellom skriving på papir kontra digitalt i byrjaropplæringa
Tal frå utdanningsdirektoratet viser at heile 80 prosent av landets skular leverer ut eigne digitale verktøy til alle elevar på 1. og 2. trinn. Det gjer at mange nyttar nettbrett og Chromebookar i den tidlege skriveopplæringa i første klasse. Samtidig har me lite kunnskap om born i byrjaropplæringa lærer best av å skriva på papir eller digitalt.
Stipendiat Eivor Finset Spilling som har forska på skriveutviklinga til førsteklassingar. Prosjektet ser på om elevane si utvikling i å skriva forteljingar blir påverka om ein skriv digitalt eller skriv for hand.
- Per i dag finst det lite forsking som kan hjelpa oss å avgjera om born bør skriva for hand eller på tastatur når dei lærer å skriva, seier Eivor Finset Spilling.
Ikkje vesentlege forskjellar
Førsteklassingar frå 18 skular deltok i undersøkinga til Spilling, der nokon lærte tekstkomposisjon berre på papir, nokon berre på tastatur og ei siste gruppe som skreiv både på papir og digitalt.
Elevane som lærte å skrive for hand og elevane som lærte å skrive på nettbrett, viste i hovudsak lik utvikling av forteljekompetansen sin gjennom det første skuleåret. Dei elevane som skreiv på nettbrett, hadde betre nøyaktigheit på staving, mellomromsbruk og teiknsetting enn dei som skreiv for hand, men samtidig viste dei liten eller inga utvikling av desse teksttrekka gjennom skuleåret. Elevar som skreiv for hand, hadde ei større utvikling av desse trekka gjennom året. Spilling samanlikna også forteljingane som elevane som fekk kombinert handskrifts- og digital opplæring, produserte for hand og på tastatur, og ho fann ingen skilnader i kvalitet eller lengde. For elevar med svake lese- og skriveferdigheiter frå start, viste det seg ikkje å vera nokre fordelar å komponere teksten enten på papir eller digitalt.
Før ein gjer klare anbefalingar om skriving på papir eller skriving digitalt, bør framtidig forsking undersøka vidare korleis dei to skrivemåtane kan påverka kvarandre i byrjaropplæringa, i tillegg til å sjå vidare på om ein blir påverka når ein går frå å læra å skriva på nettbrett over til å seinare læra å skriva for hand, og motsett.
Nøkkelord
Kontakter
Eivor Finset Spilling
Doktorgradsstipendiat, UiS
eivor.finset.spilling@hivolda.no
Tlf 906 63 436
Bilder
Lenker
Om Universitetet i Stavanger (UiS)
Senter for leseopplæring og leseforsking er eit nasjonalt forskingssenter med primæroppgåve å bidra til økt kvalitet i leseopplæring.
Prosjektet DigiHand er eit samarbeidsprosjekt mellom Lesesenteret og Høgskulen i Volda. Prosjektet forsker for å få meir kunnskap om skriftutvikling i ein digital skulekvardag.
Heile doktorgradsavhandlinga blir publisert i sin heilheit etter avholdt disputas.
Følg pressemeldinger fra Universitetet i Stavanger (UiS)
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universitetet i Stavanger (UiS) på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Universitetet i Stavanger (UiS)
UiS vil ha senter for bruk av kunstig intelligens16.4.2024 11:09:08 CEST | Pressemelding
Universitetet i Stavanger har de siste ti årene bygd opp flere sterke fagmiljø innenfor anvendt kunstig intelligens. Nå vil UiS søke midler fra regjeringens kunstig intelligens-pott for å styrke den norske KI-satsingen.
Prestisjestipend til forskning på middelalderengelsk til UiS11.4.2024 12:28:27 CEST | Pressemelding
Professor Merja Stenroos ved UiS er blitt tildelt det mest prestisjefylte stipendet fra EU, European Research Council (ERC) Advanced Grant. Det er første gang et forskningsprosjekt tilknyttet UiS blir tildelt et stipend fra ERC.
Lyse, Smedvig og SR-bank lover stipend til elkraft-studenter i Stavanger8.4.2024 12:31:26 CEST | Pressemelding
Næringslivet sliter med å få tak i kvalifisert arbeidskraft til å kunne gjennomføre det grønne skiftet. Tre selskaper går derfor sammen om å gi inntil 120.000 kroner til kandidater som velger elkraftutdanning i Stavanger. – Første av sitt slag, sier prorektor ved UiS.
Jærmuseet og Universitetet i Stavanger inngår samarbeidsavtale19.3.2024 15:11:06 CET | Pressemelding
Museumsbesøkende og studenter får nye spennende muligheter når Jærmuseet og UiS utvider samarbeidet. Teknologi-praksis for lærerstudenter, studentoppgaver fra museets områder og økt samarbeid om forskning og innovasjon er bare noe av innholdet i avtalen.
Nordtvet skole i Groruddalen får nasjonal lesepris18.3.2024 16:29:32 CET | Pressemelding
Nordtvet skole i Groruddalen i Oslo har blitt tildelt Nasjonalt lesesenter sin lesepris for 2024, for skolens satsing på leseferdighetene til elevene. Prisen ble delt ut av kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun (A) under Nasjonal konferanse om lesing i Stavanger mandag 18. mars.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom