Lisbeth Skøelv er ansatt som ny reportasjeleder i Norsk Ukeblad

– Jeg brenner for reportasjer som rører, inspirerer og engasjerer leserne. Og blir de også litt klokere av å ha lest sakene, er det en nydelig bonus. Norsk Ukeblad har alltid vært sterke i dette segmentet. Nå gleder jeg meg til å ta fatt på oppdraget som reportasjeleder 1. august – etter litt ferie, sier Skøelv.

Lisbeth Skøelv har 26 års fartstid som journalist, de siste 11 årene i magasinet Tara. Hun har også vært innom Nordlys, Budstikka, Aller, og i rollen som redaksjonssjef i magasinet Woman. Nå ser hun frem til å prøve seg hos det som til nå har vært konkurrenten.

– Da muligheten til søke på en lederstilling innen det jeg har brent mest for som journalist – den gode reportasjen – dukket opp, visste jeg at jeg måtte ta sjansen. Det blir spennende å jobbe med en så tradisjonsrik merkevare som Norsk Ukeblad, i et stort og fremoverlent mediehus som Story House Egmont. Jeg har tidligere vært ansatt i Aller og Bonnier, så jeg kjenner mest til Story House Egmont som en konkurrent. Det blir fint å bli bedre kjent med bedriften, og ikke minst alle de dyktige menneskene som jobber der. Jeg har ikke tenkt å revolusjonere et produkt som Norsk Ukeblad, som har hatt en så sterk posisjon hos leserne i 90 år, men jeg vil gjerne være med på å sette mitt preg på innholdet.

Redaktør i Norsk Ukeblad, Trine Rasmussen, er svært fornøyd med ansettelsen, og ser frem til å få den habile og erfarne reportasjelederen på plass.

– Vi fikk mange kvalifiserte, gode søkere til stillingen som reportasjeleder i Norsk Ukeblad, men det var Lisbeth Skøelv som til slutt trakk det lengste strået. Hun har mye kompetanse innen faget og bred erfaring fra magasin- og ukebladbransjen. De siste 11 årene har Lisbeth hatt ansvaret for reportasjeserien og kåringen «Året modigste kvinne» i Tara, og hun har hatt gleden av å møte mange enestående kvinner. Lisbeth har en lang rekke av ideer til gode og sterke saker som vil passe rett inn i vår målgruppe. Og vi er sikre på at hun vil være med å løfte Norsk Ukeblad til nye høyder i fremtiden, sier Rasmussen.

Kontakt:

Trine Rasmussen, Redaktør Norsk Ukeblad, tlf. 920 55 648