Lil Nas X slipper sin mest avslørende låt noensinne

Velkommen til Monteros verden! Lil Nas X slipper sin høyt forventede singel og musikkvideo til «MONTERO (Call Me By Your Name)».
LIL NAS X - MONTERO (CALL ME BY YOUR NAME)

«Kjære 14 år gamle Montero,

Jeg har skrevet en låt som har navnet vårt i seg. Den handler om en fyr jeg traff forrige sommer. Jeg vet vi sverget å aldri offtenlig komme ut, jeg vet vi sverget å aldri være «den» typen homofil person, jeg vet vi sverget at vi skulle gå i graven med denne hemmeligheten, men dette kommer til å være en døråpner som gjør det lettere for skeive å eksistere. Du skjønner at dette er veldig skummelt for meg, folk vil bli sint, de kommer til å si at jeg har en agenda. Men sannheten er at jeg har det. En agenda om å få folk til å holde seg jævlig langt unna andres liv og å slutte å diktere hvem de burde være. Sender deg kjærlighet fra fremtiden.

-LNX»

Lil Nas X har med låten «MONTERO (Call Me By Your Name)» nå sluppet sitt mest avslørende stykke musikk. Sporet, produsert av Take a DayTrip, Omer Fedi og Roy Enzo, er en ærlig og sårbar, men samtidig selvsikker, beretning om hvem Montero har blitt. Låttittelen er en hyllest til den prisvinnende filmen ved samme navn og stiller samtidig spørsmålet: elsker du virkelig din nabo som deg selv, nok til å kalle dem ved ditt eget navn?

Musikkvideoen, basert på et konsept av Lil Nas X, er fullpakket med bibelske referanser og nikk til gresk mytologi, samtidig som han byr på sin egen historie om fristelse, fordømmelse, og eierskap over egen seksualitet.

Videoen er regissert av LNX og Tanu Muino med Hodo Musa som Creative Director, produsert av UnderWonder Content og med visuelle effekter av Mathematic.

Se musikkvideoen HER

Bilder, artwork mm. HER

Oversettelser:

(Skrift på treet) «After the division the two parts of man, each desiring his other half

(Skrift på gulvet I helvete) «They condemn what they do not understand.»

Følg Lil Nas X

Instagram | Twitter

LIL NAS X - MONTERO (CALL ME BY YOUR NAME)

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sony Music Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.