Likandes om å like fra Bernhoft

Spellemann-nominerte Jarle Bernhoft holder ikke tilbake på "Like The Way" som er ute fredag 8. april.

Like The Way artwork

«Den korte historien om 'Like The Way' er at det er en jeg digger deg og vil brøle det med megafon til verden-låt.»

Artisten, låtskriveren og musikeren Bernhoft er en håndverker av ypperste klasse som også helhjertet og blottleggende omfavner og formidler følelser gjennom kunsten han skaper. Alt henger sammen og det resulterer i musikk som underholder og engasjerer og kan vekke både tankene og dansefoten.

Nye utfordringer rundt det å forføre eller bli forført har inspirert «Like The Way» som Jarle har skrevet med Joakim Haukaas og Alexander Pavelich. Musikken kombinerer fornuft, følelser og formidling.

«Det er ikke nødvendigvis enkelt å finne fotfestet som seksuelt vesen post metoo. Jeg, og mange herrer med meg, kjenner på det fundamentale skiftet i maktdynamikk som skjedde, og fortsatt skjer, og det er fan ingen spøk for det maskuline selvbildet. Det kan virke banalt for noen, men jeg trengte iaffall å skrive ut en insistering på at menn kan ha to tanker i hodet på en gang.»

Med «Like The Way» har Jarle Bernhoft laget en deilig direkte låt om noe av det aller mest kompliserte vi mennesker må gjøre. Å fortelle noen at vi liker dem.

Bernhoft sender «Like The Way» din vei fredag 8. april.

Like The Way artwork
Bernhoft (c) Fred Jonny

Ærlig og personlig fra Turab19.5.2022 08:30:00 CEST | Pressemelding

«Jeg lot hun dra» er blant Turabs mest ærlige og personlige låter, og markerer på mange måter en ny start med flere spennende prosjekter for 24-åringen. Låten tar opp både viktige og fundamentale verdiprinsipper, der den skildrer en persons tydelige frustrasjon og anger for å måtte gi slipp på noen man elsker. Allikevel er det nødvendig for hans sjelero og frihet. Jenta tror ikke på Gud, gutten gjør - og grunnet denne fundamentale forskjellen ville forholdet aldri fungert uansett hvor mye man ville, og/eller elsket hverandre.