Release

Lene Gjestad Briseid går fra PepsiCo til Release: Skal få nordmenn til å tenke nytt og velge brukt

Etter mer enn 15 år i PepsiCo, bytter markedsdirektøren Lene Gjestad Briseid ut sukkerfri brus med brukte mobiler hos det grønne mobilselskapet Release.
Lene Gjestad Briseid går fra PepsiCo til Release. Foto: Katrine Lunke

– Nå er det ikke lenger brusflaskene, men de brukte mobiltelefonene som skal pantes, sier Briseid.

Hun kom fra stillingen som markeds- og innovasjonsansvarlig i PepsiCo til den nyopprettede stillingen som markedsdirektør i Release 16. august. Release rendyrker gjenbruk ogtar vare på jordens ressurser ved å kjøpe, selge og leie ut brukte mobiler og billige abonnement.

– Ambisjonen min er å gjøre brukt mobil til det naturlige førstevalget for norske forbrukerne, inkludert bedrifter og offentlige virksomheter, sier Lene. På denne måten kan vi alle bidra til å redusere totalt forbruk av elektronikk som per dags dato ikke er bærekraftig.

Skal få opp gjenbruksgraden

Hun var med å lede den mest suksessfulle sukkerfri-strategien i hele PepsiCo, som gjør at Norge er et av få land der Pepsi Max har gått forbi Coca Cola i markedsandel. Nå ser hun fram til å bruke sin erfaring fra fast moving consumer markedet til å få gjenbruk på dagsorden innenfor mobiltelefoner.

– Vi skal øke gjenbruksgraden i den norske mobilparken. Vi må gjøre folk trygge på å kjøpe brukt og ta bort fordommene til bruktmobil, sier Brisieid.

Øistein Eriksen, administrerende direktør i Release, er svært fornøyd med å få den erfarne markedstoppen med på laget.

– Lene bringer med seg en helt unik kompetanse i merkevarebygging og innovasjon, og skal lede kommunikasjonsarbeidet hos Release, slik at vi posisjonerer oss tydelig som det grønne mobilselskapet. Sammen skal vi få folk til å tenke nytt og velge brukt, sier Eriksen.

Lene Gjestad Briseid går fra PepsiCo til Release. Foto: Katrine Lunke

Om Release

Release
Aagaardsplass 2
3211 Sandefjord

+47 904 31 000https://release.no/

Release er det grønne mobilselskapet. Vi tar vare på jordens ressurser ved å kjøpe, selge og leie ut brukte mobiler, og tilbyr billige abonnement til alle som vil støtte vår kamp mot sløsing.

Følg pressemeldinger fra Release

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Release på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Release

Release kjøper kjent butikkjede for å tilby salg og reparasjon av brukte mobiltelefoner i Norge og Sverige22.3.2022 13:03:44 CET | Pressemelding

(Sandefjord, 22. mars 2022) Gjenbruks- og mobilselskapet Release inngår avtale med Matera Retail Group AB om å kjøpe 100 % av Teknikmagasinet med totalt 65 butikker i Norge og Sverige, for å selge og reparere brukte mobiltelefoner der folk ferdes. Etterspørselen etter brukte mobiltelefoner er sterkt økende i mange land, og retten til å få varer reparert gjelder også mobilen. Med dette oppkjøpet vokser Release-konsernet til omsetning NOK 460 millioner og 545 ansatte.