Lars Hanseth blir ny økonomidirektør i GK Norge

Lars Hanseth (49) blir ny økonomidirektør i GK Norge. Han tiltrer stillingen 1. mai.

Lars Hanseth

Hanseth er utdannet siviløkonom fra Handelshøgskolen - Nord universitet (HHN, 1999). Han går til GK fra stillingen som regionscontroller i Bravida Norge. Han har lang og variert erfaring fra tilsvarende lederstillinger innen økonomi, blant annet som CFO i Siemens Gamesa Renewable Energy AS, samt CFO for divisjon Building Technologies i Siemens Norge AS.

– Jeg er meget fornøyd med å få Lars Hanseth inn som ny økonomidirektør. Lars er en fremoverlent leder med solid breddeerfaring og ikke minst spisskompetanse innenfor prosjektbasert entreprenørvirksomhet. Jeg er trygg på at han vil bidra til å forsterke vår posisjon som en ledende teknisk entreprenør og driftspartner, sier administrerende direktør i GK Norge, Rune Hardersen.

GK i Norge har 2 200 medarbeidere og er, med en årsomsetning over 4 milliarder kroner, en ledende leverandør av teknikk i bygg i Norge. GK har 50 kontorer over hele Norge som leverer grønne, smarte og bærekraftige løsninger innen ventilasjon, kulde, byggautomasjon, elektro, rør og sikkerhet.

– Jeg gleder meg stort til å ta fatt på oppgaven sammen med dyktige ledere og medarbeidere hvor GK skal gå foran og være et klimaforbilde gjennom å bygge og drifte bærekraftige tekniske- og teknologiske løsninger for generasjoner. GK er et selskap med en lang og stolt historie som har tydelige mål for fremtiden, og som er godt posisjonert for reisen, sier påtroppende økonomidirektør Lars Hanseth.​​

Hanseth vil inngå i ledergruppen i GK Norge og rapportere til administrerende direktør. Han tiltrer stillingen 1. mai og får kontorsted ved hovedkontoret på Ryen i Oslo.

Lars Hanseth

GK i Norge har omtrent 2 200 medarbeidere og er, med en årsomsetning over 4 milliarder kroner, en ledende leverandør av teknikk i bygg i Norge. GK har 50 kontorer i hele Norge som leverer grønne og smarte og bærekraftige løsninger innen ventilasjon, kulde, byggautomasjon, elektro, rør og sikkerhet.