Lagerbäck forlenger

Lars Lagerbäck og Per Joar Hansen forlenger sine kontrakter som landslagssjef og assistenttrener for Norge.

Landslagssjef Lars Lagerbäck og assistenttrener Per Joar Hansen hadde opprinnelig kontrakter som går ut etter EM-sluttspillet neste sommer eller play off kampene i mars dersom Norge ikke kvalifiserer seg for mesterskapet. Nå blir begge med etter det.

Kontraktene gjelder ut den kommende VM-kvalifiseringen med forlengelse til VM 2022 om Norge kvalifiserer seg.

- Med en positiv arbeidsgiver, støtteapparat og spillertropp var det vanskelig å si nei. Jeg trives veldig bra i jobben som norsk landslagssjef, og fotballmessig er det en spennende og lovende gruppe som har store muligheter for å fortsette utviklingen. Målet er å kvalifisere oss for EM-sluttspillet og deretter VM-sluttspillet i 2022, sier Lagerbäck.

Lagerbäck har ledet Sverige til fem sluttspill og Nigeria til ett. I sin forrige jobb som landslagssjef tok han Island til sitt første sluttspill noensinne. Norge er ubeseiret på Ullevaal med Lagerbäck som landslagssjef og har siden han overtok klatret fra 81. til 44. plass på FIFA-rankingen.

- Jeg er veldig glad for at vi kan videreføre samarbeidet med Lars og Perry. Vi registrerer en sportslig fremgang for landslaget, og målet er deltakelse i EM og VM-sluttspillet, sier fotballpresident Terje Svendsen.

Spillergruppa har uttrykt et sterkt ønske om at Lagerbäck og Perry forsetter, og ser frem til å fortsette samarbeidet.

- Vi ønsket sterkt at Lars og Perry skulle fortsette, og vi er veldig glade for at de blir med videre. De har lagt et bra grunnlag, og nå blir det opp til oss spillerne å levere på banen så vi kan kvalifisere oss for sluttspill med Norge, sier kaptein Stefan Johansen.

NFF-ledelsen er glad for at avklaringen kommer før årsskiftet.

- Med en avklaring allerede nå, får vi ro rundt spørsmålet om landslagssjef og kan ha full oppmerksomhet på play off-kampene i mars, sier generalsekretær Pål Bjerketvedt.

Spilleplan PostNord-ligaen 202020.12.2019 12:03:57 CETPressemelding

Kampene i de to avdelingene i PostNord-ligaen 2020 er nå klare. - NFF har fått inn mange ønsker, og vi har dessverre ikke mulighet til å innfri alle. Vi har tatt mest hensyn til banesperrer/turneringer på anlegg. Samtidig har vi prøvd å få til noen gode oppgjør rundt 16. mai. Nå må klubbene samarbeide om endelig spilledager og tider før terminlistemøtet 10. januar, sier seksjonsleder for turneringsadministrasjon og arrangement i NFF, Rune Pedersen. Her er spilleplanen for PostNord-ligaen avdeling 1 Her er spilleplanen for PostNord-ligaen avdeling 2

Spilleplan for Toppserien og 1. divisjon kvinner 202020.12.2019 11:02:44 CETPressemelding

Kampene i Toppserien 2020 og 1. divisjon kvinner 2020 er nå klare. Denne sesongen blir den første med ny seriestruktur, vedtatt på fotballtinget i mars 2019. Se spilleplanen for Toppserien 2020 her Se spilleplanen for 1. divisjon kvinner 2020 her Sesongen 2020 for Toppserien og 1. divisjon kvinner består for første gang av et grunnspill (runde 1-18) og et sluttspill (runde 19-25). Grunnspillet starter opp 21. mars og avsluttes 29. august. Sluttspillet starter så opp 12. september med avslutning 7. november. Etter endt grunnspill deles Toppserien og 1. divisjon kvinner opp i 3 ulike ligaer: Nr. 1-4 fra grunnspillet i Toppserien danner sluttspill med dobbel serie. Vinneren blir seriemester. Lag nr. 5-10 i Toppserien pluss lag nr. 1-2 i 1. divisjon danner sluttspill med enkel serie. Nedrykk til 1. divisjon for nr. 7 og 8. Lag nr. 3-10 i 1. divisjon danner sluttspill med enkel serie. Vinneren spiller kval. mot lag nr. 6 i ligaen nevnt foran for deltakelse i Toppserien 2021. Lag nr. 7 og 8