Lær å tegne Donald med Donald-tegner Arild Midthun!

Donald-tegner Arild Midthun lærer deg å tegne live via Donald-bladets facebook-side hver dag denne uken fra og med i dag - tirsdag 17 mars!

Hver dag i uke 12, kl 12, vil Donald-redaksjonen livestreame Donald-tegner Arild Midthun mens han lærer deg å tegne hele landets favoritt-and.

Besøk Andeby hjemmefra
- For å hindre smittespredning må alle følge rådene fra myndighetene og holde seg hjemme. Jeg håper mange blir med å tegne våre nebbete venner hver dag fremover. Bli med hjem til Andeby mens du er hjemme! sier Arild Mitdhun.

Hver dag kl 12 fra og med 17 mars vil Arild tegne Donald mens du kan følge med og stille spørsmål fra Donald-bladets facebookside. Og rekker du ikke å være foran skjermen akkurat da, så vil livesendingen ligge på siden i ettertid også.

– Det er rørende og godt å se hvordan folk tar vare på hverandre på nye, kreative måter i en så spesiell og begrensende tid, sier Donald-redaktør Marius Molaug.

- Donald Duck & Co vil selvsagt være med på den store dugnaden, eller dugnANDEN som vi kaller den.

Han innrømmer også at dette er nytt territoritum for redaksjonen:
–  Vi har aldri prøvd det før, men vi tror og håper hjemmeundervisningen fra Andeby blir et gøyalt og lærerikt avbrekk for alle hjemmesittende barn (og voksne) der ute! sier Molaug.

En populær sinnatagg!
Donald er et utrolig populært lesestoff hos norske lesere, noe både lesertall og det store utgivelseprogrammet beviser. I tillegg til Donald Duck og co-bladet med sine 52 utgivelser, kommer det ut hele 50 Donald-pocket i året, flere innbundet og påkostede Donald-bøker, samt 13 Donald Junior-blader og 6 av Donald Show. I februar 2020 startet også Donald-redaksjonen et eget krimblad.