Kva for kontorløysing bør du velje?
Ope landskap, cellekontor, heimekontor eller free seating: Kva for kontorløysing bør arbeidsplassen din gå for? Råd på ei ny nettside kan hjelpe deg å velje rett.

– Den nye nettsida og rettleiinga om kontorløysingar gir ingen fasit, men ho synleggjer krava og kva for følger kontorløysinga kan ha for arbeidsmiljøet. Slik legg ho eit godt grunnlag for val, seier direktør i Arbeidstilsynet, Trude Vollheim.
Arbeidstisynet.no: Hvordan utforme kontoret?
Mykje å ta omsyn til
Nettsida «Hvordan utforme kontoret?» skal hjelpe arbeidsgivarar å velje ei kontorløysing som møter krava og er tilpassa verksemda, arbeidsoppgåvene og dei som arbeider der.
– Vi veit at valet av kontorløysning utløyser mykje engasjement på arbeidsplassen. Difor er det også viktig å ta dei tilsette med på råd, seier Vollheim.
Arbeidstakarane må vere utgangspunktet
Mange faktorar kan påverke valet av kontorløysing, blant anna økonomi, areal, miljø, energibruk, lokalisering og transport. Men slike faktorar er ikkje tema for Arbeidstilsynet si rettleiing.
Rettleiinga legg vekt på at ein må velje ei kontorløysing som tar utgangspunkt i dei arbeidsoppgåvene som skal gjerast og dei menneska som arbeider der. Rett og slett fordi arbeidsmiljøet ikkje skal utsette arbeidstakarane for fysiske eller psykiske belastningar.
Kontorløysinga er arbeidsgivar sitt ansvar
Det er arbeidsgivaren som har ansvar for å kartlegge behova på arbeidsplassen og vurdere gode løysingar. Rettleiinga legg vekt på at arbeidsgivaren må kartlegge moglege farar og utfordringar for å sikre gode vilkår for kvar enkelt arbeidstakar, oppgåvene dei skal løyse og det felles arbeidsmiljøet.
Deretter må arbeidsgivaren vurdere risikoen for at ulike kontorløysingar kan føre til helseplager. Valet av kontorløysing skal vere basert på denne kartlegginga og risikovurderinga.
– Bruk rettleiinga som ein medspelar
– Arbeidsmiljøregelverket har fokus på helsa og tryggleiken til arbeidstakarane. Slik kan rettleiinga vere ein viktig medspelar i arbeidet med å utforme kontoret, meiner Vollheim.
Nøkkelord
Kontakter
Hege Marie VikaunePressekontakt
Tel:934 22 499hege.marie.vikaune@arbeidstilsynet.noBilder


Om Arbeidstilsynet
Arbeidstilsynet er en statlig etat, underlagt Arbeids- og sosialdepartementet. Etatens hovedoppgave er å føre tilsyn med at virksomhetene følger arbeidsmiljølovens krav.
Følg pressemeldinger fra Arbeidstilsynet
Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Arbeidstilsynet på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Arbeidstilsynet
Råd til arbeidsgivere med ansatte på hjemmekontor21.6.2022 08:16:21 CEST | Pressemelding
1. juli trer nye regler for hjemmekontor i kraft. Hva betyr det for deg som arbeidsgiver? Arbeidstilsynet oppsummerer endringene og gir gode råd til deg som har ansatte på hjemmekontor.
Syk i ferien?20.6.2022 10:39:04 CEST | Pressemelding
Mange skal snart logge av pc-en og sette arbeidsskoene på hylla. Hva skjer om du er så uheldig å bli syk mens du har ferie?
Sjekk arbeidskontrakten nøye før du skriver under17.6.2022 18:00:01 CEST | Pressemelding
Skal du ha sommerjobb? Da skal du også ha en arbeidsavtale. Men før du signerer er det viktig at du vet hva du skriver under på.
Nye bransjer i Arbeidsmiljøportalen14.6.2022 13:45:13 CEST | Pressemelding
Virksomheter innen industri, frisør, bilbransjen, varehandel, kontorarbeid og undervisning kan nå finne innsikt om egen bransje og tilpassede verktøy for et bedre arbeidsmiljø i Arbeidsmiljøportalen.
Sju spørsmål og svar om ferie14.6.2022 09:14:23 CEST | Pressemelding
Sommerferien står for døren og Arbeidstilsynet får mange spørsmål om ferie. Her har vi svart på noen av dem.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom