Kva for kontorløysing bør du velje?

– Den nye nettsida og rettleiinga om kontorløysingar gir ingen fasit, men ho synleggjer krava og kva for følger kontorløysinga kan ha for arbeidsmiljøet. Slik legg ho eit godt grunnlag for val, seier direktør i Arbeidstilsynet, Trude Vollheim.
Arbeidstisynet.no: Hvordan utforme kontoret?
Mykje å ta omsyn til
Nettsida «Hvordan utforme kontoret?» skal hjelpe arbeidsgivarar å velje ei kontorløysing som møter krava og er tilpassa verksemda, arbeidsoppgåvene og dei som arbeider der.
– Vi veit at valet av kontorløysning utløyser mykje engasjement på arbeidsplassen. Difor er det også viktig å ta dei tilsette med på råd, seier Vollheim.
Arbeidstakarane må vere utgangspunktet
Mange faktorar kan påverke valet av kontorløysing, blant anna økonomi, areal, miljø, energibruk, lokalisering og transport. Men slike faktorar er ikkje tema for Arbeidstilsynet si rettleiing.
Rettleiinga legg vekt på at ein må velje ei kontorløysing som tar utgangspunkt i dei arbeidsoppgåvene som skal gjerast og dei menneska som arbeider der. Rett og slett fordi arbeidsmiljøet ikkje skal utsette arbeidstakarane for fysiske eller psykiske belastningar.
Kontorløysinga er arbeidsgivar sitt ansvar
Det er arbeidsgivaren som har ansvar for å kartlegge behova på arbeidsplassen og vurdere gode løysingar. Rettleiinga legg vekt på at arbeidsgivaren må kartlegge moglege farar og utfordringar for å sikre gode vilkår for kvar enkelt arbeidstakar, oppgåvene dei skal løyse og det felles arbeidsmiljøet.
Deretter må arbeidsgivaren vurdere risikoen for at ulike kontorløysingar kan føre til helseplager. Valet av kontorløysing skal vere basert på denne kartlegginga og risikovurderinga.
– Bruk rettleiinga som ein medspelar
– Arbeidsmiljøregelverket har fokus på helsa og tryggleiken til arbeidstakarane. Slik kan rettleiinga vere ein viktig medspelar i arbeidet med å utforme kontoret, meiner Vollheim.
Nøkkelord
Kontakter
Hege Marie VikaunePressekontakt
Tel:934 22 499hege.marie.vikaune@arbeidstilsynet.noBilder


Om Arbeidstilsynet
Arbeidstilsynet er en statlig etat, underlagt Arbeids- og inkluderingsdepartementet. Etatens hovedoppgave er å føre tilsyn med at virksomhetene følger arbeidsmiljølovens krav.
Følg pressemeldinger fra Arbeidstilsynet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Arbeidstilsynet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Arbeidstilsynet
Advarer mot farlig praksis i stillasbygging3.7.2025 10:00:25 CEST | Pressemelding
Deformerte og knekte stillasdeler, og koblinger som ikke tåler å brukes som festepunkt for fallsikring. Det kan være resultatet når stillasdeler fra ulike produsenter blandes.
Arbeidstilsynet vil bidra til at færre frisører blir syke av jobben30.6.2025 12:17:42 CEST | Pressemelding
Arbeidstilsynet gjennomfører nå tilsyn med frisørvirksomheter over hele landet. Målet er å styrke det forebyggende arbeidsmiljøarbeidet, slik at flere frisører kan bli i yrket over tid.
Nå kommer disse endringene i arbeidsmiljøregelverket30.6.2025 09:41:10 CEST | Pressemelding
Fra 1. juli 2025 og 1. januar 2026 trer flere viktige endringer i arbeidsmiljøregelverket i kraft. Endringene skal blant annet bidra til å styrke Arbeidstilsynets innsats mot arbeidslivskriminalitet, gjøre kravene til det psykososiale arbeidsmiljøet klarere og skjerpe kontrollen i varebilbransjen gjennom innføring av HMS-kort.
– Så fint at dere kommer!24.6.2025 07:46:41 CEST | Pressemelding
Hei, god morgen! Eier du restauranten her? Nei, jeg driver bare med renhold. Så bra! Det er akkurat deg vi ønsker å prate med i dag!
1. juli får Arbeidstilsynet nye virkemidler for å bekjempe arbeidslivskriminalitet20.6.2025 15:03:31 CEST | Pressemelding
Stortinget har vedtatt lovendringer som gir Arbeidstilsynet bedre muligheter til å avdekke og bekjempe kriminalitet i arbeidslivet. Endringene trer i kraft 1. juli 2025.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom