Kva for kontorløysing bør du velje?

– Den nye nettsida og rettleiinga om kontorløysingar gir ingen fasit, men ho synleggjer krava og kva for følger kontorløysinga kan ha for arbeidsmiljøet. Slik legg ho eit godt grunnlag for val, seier direktør i Arbeidstilsynet, Trude Vollheim.
Arbeidstisynet.no: Hvordan utforme kontoret?
Mykje å ta omsyn til
Nettsida «Hvordan utforme kontoret?» skal hjelpe arbeidsgivarar å velje ei kontorløysing som møter krava og er tilpassa verksemda, arbeidsoppgåvene og dei som arbeider der.
– Vi veit at valet av kontorløysning utløyser mykje engasjement på arbeidsplassen. Difor er det også viktig å ta dei tilsette med på råd, seier Vollheim.
Arbeidstakarane må vere utgangspunktet
Mange faktorar kan påverke valet av kontorløysing, blant anna økonomi, areal, miljø, energibruk, lokalisering og transport. Men slike faktorar er ikkje tema for Arbeidstilsynet si rettleiing.
Rettleiinga legg vekt på at ein må velje ei kontorløysing som tar utgangspunkt i dei arbeidsoppgåvene som skal gjerast og dei menneska som arbeider der. Rett og slett fordi arbeidsmiljøet ikkje skal utsette arbeidstakarane for fysiske eller psykiske belastningar.
Kontorløysinga er arbeidsgivar sitt ansvar
Det er arbeidsgivaren som har ansvar for å kartlegge behova på arbeidsplassen og vurdere gode løysingar. Rettleiinga legg vekt på at arbeidsgivaren må kartlegge moglege farar og utfordringar for å sikre gode vilkår for kvar enkelt arbeidstakar, oppgåvene dei skal løyse og det felles arbeidsmiljøet.
Deretter må arbeidsgivaren vurdere risikoen for at ulike kontorløysingar kan føre til helseplager. Valet av kontorløysing skal vere basert på denne kartlegginga og risikovurderinga.
– Bruk rettleiinga som ein medspelar
– Arbeidsmiljøregelverket har fokus på helsa og tryggleiken til arbeidstakarane. Slik kan rettleiinga vere ein viktig medspelar i arbeidet med å utforme kontoret, meiner Vollheim.
Nøkkelord
Kontakter
Hege Marie VikaunePressekontakt
Tel:934 22 499hege.marie.vikaune@arbeidstilsynet.noBilder


Om Arbeidstilsynet
Arbeidstilsynet er en statlig etat, underlagt Arbeids- og inkluderingsdepartementet. Etatens hovedoppgave er å føre tilsyn med at virksomhetene følger arbeidsmiljølovens krav.
Følg pressemeldinger fra Arbeidstilsynet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Arbeidstilsynet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Arbeidstilsynet
22 dødsulykker i jordbruket på fem år18.9.2025 13:53:26 CEST | Pressemelding
En ny rapport viser at 22 mennesker har mistet livet i jordbruket de siste fem årene. I 19 av ulykkene jobbet de omkomne alene.
Bilpleievirksomheter må levere lovpålagt dokumentasjon til Arbeidstilsynet17.9.2025 09:49:13 CEST | Pressemelding
Flere virksomheter som driver med bilvask, dekkskift og dekklagring må nå sende Arbeidstilsynet oppdatert dokumentasjon. Dokumentasjonen skal vise at de fortsatt oppfyller kravene til godkjenning.
Slik skal lastebilkraner kontrolleres19.8.2025 13:17:53 CEST | Pressemelding
Etter to dødsulykker med lastebilkran i 2023, har Arbeidstilsynet publisert en avklaring som presiserer hvordan en sakkyndig kontroll skal utføres. Varslingssystemet for kranarm og støtteben skal være montert, fungere, og kontrolleres av sertifisert virksomhet.
Sterkere lut mot arbeidslivskriminalitet11.8.2025 12:38:23 CEST | Pressemelding
Vi skal gå tøffere til verks mot de kriminelle i arbeidslivet. Nye virkemidler, økte bevillinger og tettere samarbeid med bransjene er noen av midlerne som skal bidra til å beskytte sårbare arbeidstakere og redusere de kriminelles handlingsrom.
Husk beskyttelse mot sola – også på jobb11.7.2025 13:45:31 CEST | Pressemelding
Bønder, postbud og veiarbeidere er blant yrkesgruppene som har høyere risiko for skader fra solas UV-stråling. Arbeidstilsynet har fem råd for å unngå solstråling på jobb.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom