Kutter prisen på Xpeng G3

Som følge av endringer i valutakurs reduseres prisen på Xpeng G3 Smart SUV til kr 358 000,-. Prisendringen får tilbakevirkende kraft, slik at den også vil gjelde for de som allerede har bestilt G3.

Xpeng G3 ble lansert for det norske markedet i slutten av april. Valutasituasjonen gjør det mulig for  importøren å sette ned prisen betydelig på den kritikerroste bilen.

- Valutasituasjonen er helt annerledes nå enn da vi lanserte i april, og denne gevinsten vil vi gi videre til våre kunder. Alle som har bestilt G3 til den opprinnelige prisen skal også kompenseres slik at de mottar den samme fordelen, sier Espen Strømme, daglig leder i Zero Emission Mobility AS.

Den nye prisen er kr 358 000,- for utstyrsnivå Smart, og kr 379 000,- for utstyrsnivå Premium. Premium har blant annet ventilert førersete og det karakteristiske takkameraet som kan styres med håndbevegelser. Begge modellene har en rekkevidde på 451 km etter WLTP-standarden. Bilene har også omfattende førerassistenter som er drevet av til sammen 20 sensorer, inkludert 12 ultrasoniske radarer, 5 HD-kameraer, og 3 millimeterbølge radarer.

- Alle bilene er godt utstyrt, blant annet med den avanserte autopiloten Xpilot 2.5. Bilene vil også motta oppgraderinger gjennom såkalte OTA-oppdateringer i hele bilens levetid. G3 er en plattform for fremtiden, som gjør at du alltid vil ha en oppdatert bil med de nyeste funksjonene og forbedringene. Det er ingen biler som gir mer teknologi for pengene enn Xpeng G3, sier Espen Strømme, daglig leder i Zero Emission Mobility AS.

Zero Emission Mobility AS har også kunngjort et unikt samarbeid med MECA og NAF, som sikrer at man aldri er langt unna et sertifisert verksted. Xpengs biler leveres med et omfattende garantiprogram.

De første norske bilene er snart på vei

I september vil Xpeng også lansere en helt ny online bilkonfigurator, som lar deg designe og bestille bilen fra din egen stue.

- De første kundebilene som skal til Norge er i produksjon nå, og vil sendes fra fabrikken i midten av september. Kundene kan vente å motta bilene i løpet av november, sier Espen Strømme.

For mer informasjon om Xpeng G3, henviser vi til våre nettsider: https://www.xpeng.no/g3.html

Vedlegg: Bilder av Xpeng G3

Informasjon, vennligst kontakt:

Espen Strømme, Daglig leder i Zero Emission Mobility AS.