Kundene har talt: Sector Alarm til topps i Kundeserviceprisen
Det skal være bekymringsløst å være kunde.
-Dette er utrolig moro. Vi er ydmyke og stolte og ser på denne prisen som en skikkelig god bekreftelse på kvaliteten av det arbeidet vi gjør. Vi har de siste årene vunnet flere priser, men denne seieren smaker ekstra godt i og med at den er basert på Kantar TNS store kundesentermåling, KSindeks, med over 20 000 intervjuer hvert år, sier administrerende direktør Kim Grove-Knutsen i Sector Alarm.
Sector Alarm finner alltid en løsning
– Et av de områdene hvor kategorivinner Sector Alarm imponerer mest er at de står inne for alt de lover i salgene sine. Dersom en kunde ringer inn angående en klage, blir han alltid møtt med forståelse og sakene blir behandlet raskt. Det er flere kunder som skryter av at alt løser, seg selv om flere avdelinger blir involvert, sier Finn Olav Sveinall, seniorrådgiver i Kantar. – De bedriftene som jobber med alarm har svært ulik grad av tilfredshet. Da er det spesielt gøy at et selskap i denne bransjen utmerker seg spesielt..
Proaktivitet – Løser problemene før kunden rekker å bekymre seg
Vi griper tak i hva som kan bli et problem, før kunden engang får tid til å bekymre seg! I tillegg gjennomfører vi også en såkalt velkomstsamtale med nye kunder. Dette er et godt eksempel på vår filosofi; Istedenfor å vente på telefonsamtaler, så er vi proaktive og ringer opp kunden. Mye av hva kunden vil ha er jo nettopp den tryggheten for at vi hele tiden er tilgjengelige, og at alarmfunksjonene er adekvate og operasjonelle. Hvis vi ser at noe ikke stemmer, for eksempel ved sjekk av alarmen, kontakter vi naturligvis kunden og booker inn en service, eller gir kunden en veiledning over telefonen for hva kunden selv kan gjøre. Denne kundeservicefilosofien er rett og slett en del av vårt DNA.
Norges største kundeservicemåling
Årets kundeservice er kåringen av Norges beste virksomhet på kundeservice. Prisen er basert på Kantar TNS store kundesentermåling, KSindeks.Dette er Norges største undersøkelse om kundeservice, og den eneste hvor kundene spørres direkte om hvordan de opplevde kundeservicen til selskapet de sist har vært i kontakt med i løpet av de siste 14 dagene. Kantar TNS spør 40 000 kunder hvert år og får 20 000 svar fra personer som har vært i kontakt med et selskap. Prisen deles ut av Kantar TNS i samarbeid med Tekna.
Kontakter
Sissel EckbladKommunikasjonssjef
Tel:23 39 94 03 / 928 43 870sissel.eckblad@sectoralarm.noBilder
Om Sector Alarm
Sector Alarm ble etablert i Norge i 1995 og har siden den gang utviklet seg til å bli det nest største alarmselskapet i Europa. Selskapet leverer trygghet til sine kunder gjennom alarmløsninger til boliger og bedrifter.
Sector Alarm, som har hovedkontor i Oslo, har mer enn 650 000 kunder, og over 3500 medarbeidere i Norge, Sverige, Irland, Finland, Spania, Italia, Portugal og Frankrike.
Følg pressemeldinger fra Sector Alarm
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sector Alarm på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Sector Alarm
Rekordøkning i antall branntilfeller denne julen27.12.2022 10:59:35 CET | Pressemelding
Julen er høytid for hygge og glede, men årets siste dager markerer også høysesong for branner i Norge. Med matlaging og mye tid hjemme øker risikoen for brann, og Sector Alarm får hver jul inn mange alarmsignaler som skyldes brann. Den siste juleuken har selskapets alarmstasjon mottatt nesten 60 prosent flere brannsignaler enn en normaluke.
Vinningskriminalitet og boliginnbrudd forventes å øke til normaltilstander med åpne grenser: – Innbruddstyver vil inn i hus hvor det ikke er folk19.7.2022 11:43:26 CEST | Pressemelding
Rekordmange nordmenn skal til utlandet på sommerferie i år, melder flyselskaper og reiseselskaper. Med åpne grenser og et samfunn tilbake til normalen, forventer Politiet at boliginnbrudd vil øke til samme nivå som før koronatiden. Tyverier fra boder, garasjer og hager ser også ut til å bli et stadig større problem.
Ikke slurv med brannsikringen på hytta11.4.2022 12:15:48 CEST | Pressemelding
Påskeferien står for døren. Mange familier reiser til fjells i høytiden, andre åpner opp hytta ved fjorden. Hytteferie betyr mye innetid med god mat, stearinlys og fyr på peisen. Da er også sjansen større for brann. Brannsikring kan redde liv og bør være minst like viktig som fjellvettreglene og solkremen når nordmenn drar på påsketur.
Åtte tips for sikker vedfyring6.12.2021 11:51:52 CET | Pressemelding
Kun én av fire nordmenn sjekker brannvernutstyret en gang i halvåret eller mer, viser en undersøkelse gjort av YouGov på vegne av Sector Alarm. Dette er det viktig å huske på når det blir kaldere vær, mer bruk av levende lys og mer fyring. Det å ha en fungerende røykvarsler er det viktigste tiltaket du kan gjøre for å forebygge brann.
Innbyggere på Vestlandet er best rustet i møte med brann24.11.2021 14:02:06 CET | Pressemelding
En undersøkelse gjort av YouGov på vegne av Sector Alarm viser at vestlendinger utmerker seg på landsbasis når det kommer til brannsikkerhet. Åtte av ti sier de har god oversikt over brannslukkingsapparater og rømningsveier, og to av fem tar ekstra grep for å øke brannsikkerheten hjemme.