Kundene har talt: Sector Alarm til topps i Kundeserviceprisen

Sector Alarm vant prisen for beste kundeservice i «Åpen klasse» under utdelingen av Kundeserviceprisen. Det skjedde under Kundeservicedagene. Sector Alarm stakk av med seieren i tøff kamp med blant annet Toyota og Bokklubbens Nye Bøker.

Sector Alarm vant prisen for beste kundeservice i «Åpen klasse» under utdelingen av Kundeserviceprisen. Nicolai Strømsø og Øyvind Lohne mottok prisen på vegne av Sector Alarm. Her er de sammen med Konferansier Jon Almaas,  Berit Kvaløy fra Kantar og Haakon Smedby fra Loxysoft.
Sector Alarm vant prisen for beste kundeservice i «Åpen klasse» under utdelingen av Kundeserviceprisen. Nicolai Strømsø og Øyvind Lohne mottok prisen på vegne av Sector Alarm. Her er de sammen med Konferansier Jon Almaas, Berit Kvaløy fra Kantar og Haakon Smedby fra Loxysoft.

Det skal være bekymringsløst å være kunde.

-Dette er utrolig moro. Vi er ydmyke og stolte og ser på denne prisen som en skikkelig god bekreftelse på kvaliteten av det arbeidet vi gjør. Vi har de siste årene vunnet flere priser, men denne seieren smaker ekstra godt i og med at den er basert på Kantar TNS store kundesentermåling, KSindeks, med over 20 000 intervjuer hvert år, sier administrerende direktør Kim Grove-Knutsen i Sector Alarm.

Sector Alarm finner alltid en løsning

– Et av de områdene hvor kategorivinner Sector Alarm imponerer mest er at de står inne for alt de lover i salgene sine. Dersom en kunde ringer inn angående en klage, blir han alltid møtt med forståelse og sakene blir behandlet raskt. Det er flere kunder som skryter av at alt løser, seg selv om flere avdelinger blir involvert, sier Finn Olav Sveinall, seniorrådgiver i Kantar. – De bedriftene som jobber med alarm har svært ulik grad av tilfredshet. Da er det spesielt gøy at et selskap i denne bransjen utmerker seg spesielt..

Proaktivitet – Løser problemene før kunden rekker å bekymre seg

Vi griper tak i hva som kan bli et problem, før kunden engang får tid til å bekymre seg! I tillegg gjennomfører vi også en såkalt velkomstsamtale med nye kunder. Dette er et godt eksempel på vår filosofi; Istedenfor å vente på telefonsamtaler, så er vi proaktive og ringer opp kunden. Mye av hva kunden vil ha er jo nettopp den tryggheten for at vi hele tiden er tilgjengelige, og at alarmfunksjonene er adekvate og operasjonelle. Hvis vi ser at noe ikke stemmer, for eksempel ved sjekk av alarmen, kontakter vi naturligvis kunden og booker inn en service, eller gir kunden en veiledning over telefonen for hva kunden selv kan gjøre. Denne kundeservicefilosofien er rett og slett en del av vårt DNA.

Norges største kundeservicemåling

Årets kundeservice er kåringen av Norges beste virksomhet på kundeservice. Prisen er basert på Kantar TNS store kundesentermåling, KSindeks.Dette er Norges største undersøkelse om kundeservice, og den eneste hvor kundene spørres direkte om hvordan de opplevde kundeservicen til selskapet de sist har vært i kontakt med i løpet av de siste 14 dagene. Kantar TNS spør 40 000 kunder hvert år og får 20 000 svar fra personer som har vært i kontakt med et selskap. Prisen deles ut av Kantar TNS i samarbeid med Tekna.

Nyttårsaften er den egentlige røykvarslerens dag!30.12.2019 06:00:00 CETPressemelding