Kronprinsparets Fond og Norsk Tipping går sammen for livsmestring i idretten

I et nytt samarbeid skal Kronprinsparets Fond og Norsk Tipping bidra til å skape gode fellesskap i norsk idrett.
TAR SATS: Kirsti Tomassen Bredsvoll, Linda Eng Strand og Randi Helene Røed fra Norsk Tipping og Irene Lystrup og  Tonje G. Apeland fra Kronprinsparets Fond ser fram til å samarbeide i kampen mot utenforskap blant ungdom.
TAR SATS: Kirsti Tomassen Bredsvoll, Linda Eng Strand og Randi Helene Røed fra Norsk Tipping og Irene Lystrup og Tonje G. Apeland fra Kronprinsparets Fond ser fram til å samarbeide i kampen mot utenforskap blant ungdom.

Det nye prosjektet skal øke oppmerksomheten hos voksne ledere, trenere, frivillige og utøvere, slik at de kan skape gode fellesskap som reduserer utenforskap i idretten. Samarbeidet bygger på Norsk Tippings visjon «Gi drømmen en sjanse» og Kronprinsparets Fonds ambisjon om å hjelpe 10.000 unge i Norge inn i fellesskapet innen 2026.

­– Vi ble kjent med Kronprinsparets Fond gjennom innovasjonsprosjektet Utenforfloken. Fondet har solid kompetanse på utenforskap og livsmestring, og Norsk Tipping kjenner idretten. Sammen vil vi styrke rollemodellenes bevissthet om hvordan bygge gode fellesskap, forteller Linda Eng Strand, leder for Samfunnsansvar, sponsorater og event i Norsk Tipping.

– Vi er glade for å ha Norsk Tipping med på laget i kampen mot utenforskap. De er en perfekt partner i arbeidet med å styrke livsmestringsferdigheter blant idrettsungdom, sier Irene Lystrup, daglig leder i Kronprinsparets Fond.

Kronprinsparets Fond står bak fritidsprogrammet Flyt, som er et tilbud til ungdom i overgangen til videregående skole. I tillegg bidrar Fondet med kompetanse, kapital og nettverk til fire inkluderingsprosjekter: Utdanningstilbudet UngInvest AIB, mentorprogrammet Catalysts, iskremfabrikken Sandwich Brothers og aktivitetstilbudet Dale Oen Experience.