Kristian Blummenfelt vinner Clash Daytona

Kristian Blummenfelt vinner med stor margin den siste konkurransen for sesongen. Og det bare et par uker etter at han leverte verdens beste tid på en Ironman i Cozumel, Mexico. I 2020 var det norske Gustav Iden som vant på samme sted.

Kristian Blummenfelt fra Grand Final i Edmonten, Canada. Foto: Wagner Arjuro

Clash Daytona er en spesiell triatlon ettersom den foregår på den kjente Nascarbanen hvor det normalt kjører raske biler. Men i kveld var det Blummenfelt som var rask. Etter syklingen lå han noen minutter bak danske Magnus Ditlev. Men, halvveis ute på løpingen var det ingen tvil. Ikke bare passerte han dansken, men han løper i fra han.

Viser muskler

Kristian kommer i mål nesten to minutter foran Ditlev, og avslutter en fantastisk sesong med nok en seier! Distanse i dag var: 2 km svømming – 80 km sykling - 18 km løping, og sluttiden ble 3.08.31. De norske triatletene er for tiden de beste i verden!

Kristian Blummenfelt fra Grand Final i Edmonten, Canada. Foto: Wagner Arjuro