Kristian Blummenfelt vant igjen

Blummenfelt har nå vunnet to av to i 2021. Han fulgte opp seieren forrige helg i VM-runden i Yokohama med en seier i verdenscupen i Lisboa i dag. Konkurransen var olympisk distanse, og Blummenfelt kom i mål på 01.42.33. Gustav Iden kom inn 51 sekunder bak og ble nummer 8, og har med det også to topp-10 i 2021.
Kristian Blummenfelt kan virke uslåelig i år. Han kjørte smart og løp smart inn til nok en solid seier i triatlon. (Bildet kan brukes redaksjonelt)

Max Studer fra Sveits tok andreplassen, 9 sek bak og Genis Grau fra Spania ble nummer tre, 23 sek bak. Mario Mola, som regjerte triatlon med VM-titler tre år på rad (2016-2018) var med på sin første konkurranse på lang tid, og var den Blummenfelt fryktet mest før start. Han ble nummer 10, 59 sekunder bak Blummenfelt.

Etter en ok svøm kom Blummenfelt i andre gruppe ut på syklingen, men tok igjen første gruppe og la seg i front etter 1 av 8 runder på syklingen. Iden lå lengre bak i neste gruppe, men kjørte opp sin gruppe, med Mola på heng etter drøyt halvkjørt på syklingen.

Casper Stornes hadde en tung dag og ble nummer 51. Han vil få nye muligheter neste helg sammen med Iden og Blummenfelt, når de skal konkurrere i verdenscup i Italia.

I morgen er det kvinnenes tur. Stine Dale og Solveig Løvseth stiller. Konkurransen starter kl 14.30.

Blummenfelt rykket og rykket, og Max Studer måtte ta til takke med 2. plass
Videokanal

Kristian Blummenfelt foran Gustav Iden på vei til start i Lisboa 22 mai
Gustav Iden ut av skiftesonen og på vei ut på løp, verdenscupen i Lisboa 22. mai 2021