Kraftig vekst for Vekter og Alarmservice på Kongsberg

Vekter og Alarmservice på Kongsberg kan se tilbake på et strålende år. Bare i fjor øket antall kunder med over 20 prosent og forsetter denne veksten er det ikke lenge før selskapet har 2500 alarmkunder.
Montørene hos Vekter og Alarmservice har hatt hendene fulle med rekordmange nymonteringer. Fra venstre ser vi Thomas Gulliksen, Ole-Gunnar Øie og Thor Folslien

Trygge arbeidsplasser og flere medarbeidere

-Det har vært tre spennende og gode år som vi er veldig godt fornøyd med. Veksten har ikke bare bidratt til å trygge eksisterende arbeidsplasser, men også gitt oss mulighet til å ansette nye medarbeidere, sier Gry Pedersen på Kongsberg. -Vi jobber knallhardt hver eneste dag med å gi våre eksisterende kunder den servicen de ønsker. Jeg er overbevist om at suksessformelen er vår lokalkunnskap og lange erfaring i kombinasjon med Sector Alarm sterke merkevare.

Økt trygghet med alarm

Stadig flere vil ha alarm. -Dette er en trend vi ser i hele landet, men veksten på Kongsberg er formidabel og den avdelingen med størst vekst i Sector Alarm, sier administrerende direktør Viggo Skeisvoll.

–Markedet for boligalarm har hatt en eventyrlig vekst i mange år. Stadig flere ser fordelene av å investere i en boligalarm med innbrudd og brannvarsling. Dette bekreftes av en nylig gjennomført markedsanalyse fra Carat. Den viser at hele 78 prosent mener at det gir dem en ekstra trygghet at boligalarmen er direktekoblet til en alarmsentral og dermed igangsetter et reaksjonsapparat.

Kongsberg er et forbilde

- Vekter og Alarmservice på Kongsberg gjør et imponerende stykke arbeid. Deres arbeid med kundene er en god mal for hvordan vi ønsker at våre øvrige partnere skal jobbe. De gjør en strålende jobb med å forvalte kundene. Det har stor verdi å ha et tett samarbeid med en aktør som har sterk lokal forankring sier Viggo Skeisvoll i Sector Alarm.- Vekter og Alarmservice har allerede mange kunder, men sammen skal vi vokse ytterligere.

Vekter og Alarmservice er et offentlig godkjent vaktselskap som har hovedkontor i Nansengate 3 på Kongsberg. Kongsbergselskapet har samarbeidet med Sector Alarm siden 2012 og har en langsiktig avtale frem til oktober 2017.

Sector Alarm ble grunnlagt i 1995 og er et 100 prosent norsk eid selskap. Selskapet har spesialisert seg på boligalarm og er i dag en av de ledende aktørene i Europa. Sector Alarm har 360 000 kunder og over 1200 medarbeidere i fire europeiske land; Norge, Sverige, Spania og Irland. I Norge har selskapet 155 000 kunder og 600 medarbeidere.

Gry Pedersen
Vekter- og Alarmservice AS