KPMG-partner hentes til internasjonal ESG-satsning

Stine Lise Hattestad Bratsberg blir en av ESG-spesialistene i KPMGs nye storsatsning som skal samle eksperter på tvers av landegrenser.

1. oktober går hun inn i rollen som Head of Strategy Transformation i KPMG ESG EMA Hub. Formålet med huben er å samle eksperter med industri- og fagkompetanse innen ESG og gjøre dem tilgjengelige for kunder på tvers av land og prosjekter.

Hard kamp om de flinkeste folkene

Ifølge Hattestad Bratsberg vil ESG-huben bestå av rundt 35-40 spesialister. Primært vil alle disse rekrutteres fra andre steder enn KPMG.

– Det er stor etterspørsel etter de beste fagekspertene på ESG. Nå setter vi i gang med en unik satsing med store investeringer, hvor vi tilbyr et fagmiljø som skal jobbe sammen uavhengig av hvor fagpersonene er lokalisert.

Ifølge Hattestad Bratsberg har de som rekrutteres gjerne spesialistbakgrunn fra industri eller de er eksperter på et spesifikt fagfelt.

ESG viktig verktøy for toppledere

Hattestad Bratsberg mener at ESG-huben vil bli et banebrytende verktøy for toppledere i offentlige og private virksomheter.

– ESG er på alles lepper om dagen. Det er vanskelig å få tak i den rette kompetansen, og i tillegg er vi nødt til å akselerere tempoet. En hub som dette bidrar til at alle land i EMA-regionen nå kan bruke disse spesialistene, uavhengig av hvor langt de har kommet i sitt ESG-arbeid.

Stine Lise Hattestad Bratsberg har høstet internasjonal anerkjennelse for måten hun har brukt FNs bærekraftsmål som rammeverk i strategiarbeid for kunder. For tiden leder hun også en stor satsning som skal lanseres under klimatoppmøtet COP27 i Egypt i november.

– Jeg har oppriktig tro på at virksomhetene som jobber for å løse samfunnets utfordringer og samtidig oppnå egne forretningsmål er de som vil bli vinnerne i fremtiden. Mitt mantra de siste 10 årene har vært å evne å utvikle levende og lønnsomme bærekraftstrategier. Med denne huben får vi samlet ekspertene som trengs for å akselerere dette arbeidet ytterligere. Det håper jeg vil gagne mange toppledere som nå har ESG som øverste prioritering.

Stine Lise Hattestad BratsbergPartner og leder for KPMG Pure SustainabilityKPMG Pure Sustainability

Stine er partner og ansvarlig for å lede arbeidet med bærekraft i KPMG Pure Sustainability. De siste 10 årene har hun kun jobbet med fagfeltet samfunnsansvar og bærekraft og vært en pioner på området i Norge.

Tel:+47 9289 4411stine.hattestad.bratsberg@kpmg.no

+47 454 04 063https://kpmg.no

KPMG er et globalt nettverk med selskaper som leverer profesjonelle tjenester innenfor revisjon, rådgivning, skatt, avgift og forretningsjus. I KPMG Norge jobber det mer enn 1500 ansatte fordelt på 24 kontorer. Fageksperter fra ulike forretningsområder og bransjer jobber side om side for å levere fremtidsrettede og innovative prosjekter som skaper verdi for virksomheter i privat og offentlig sektor.

Følg pressemeldinger fra KPMG

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra KPMG på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra KPMG

Administrerende direktør i KPMG, Lars Inge Pettersen, tar ikke gjenvalg1.6.2023 16:21:20 CEST | Pressemelding

Administrerende direktør og Senior Partner i KPMG Norge, Lars Inge Pettersen, har informert styrets leder Monica Hansen om at han ikke ønsker å stille til gjenvalg som leder for selskapet i en ny åremålsperiode. Styret i KPMG har konstituert selskapets nestleder og leder for rådgivning, Rune Skjelvan, i rollen som Senior Partner og CEO. Skjelvan vil samtidig fortsette som leder for Advisory. KPMG vil gjennomføre valg av ny Senior Partner som planlagt på generalforsamlingen i juni.