Koronapause for juletraileren
Det har blitt en populær tradisjon at den berømte «Holidays are coming»-traileren reiser landet rundt i førjulstiden. I år sørger koronapandemien for at den blir stående i garasjen. Coca-Cola markerer i stedet 100-årsjubileet for selskapets julekampanjer på andre måter.

Bildet: Coca-Cola lar den populære juletraileren stå i garasjen i år, og markerer 100-årsjubileet for selskapets julekampanjer på andre måter.
I 1995 ble Coca-Cola sin klassiske julefilm, «Holidays are coming», sendt for første gang. Siden da har reklamen med den lysende traileren og det ikoniske lydsporet vært et sikkert tegn på at julen nærmer seg. De siste årene har det blitt en populær tradisjon at den selvsamme traileren reiser på Norges-turné, for å lyse opp den mørkeste tiden av året. I fjor reiste den fra Tromsø til Oslo – i år blir den imidlertid stående i garasjen.
Ikke forsvarlig med juleturné
Markedssjef i Coca-Cola Norge, Pål Strutz, forteller at det er unntaksåret 2020 som får følger for den populære juletraileren.
– Juletrailerens Norges-turné har blitt en populær tradisjon. Enkelte år kontakter folk oss allerede i oktober for å be om at den skal besøke deres hjemsted, det synes vi er veldig hyggelig. I år må imidlertid juletraileren bli stående i garasjen. Vi følger selvfølgelig myndighetenes korona-retningslinjer, men vi håper at vi neste år igjen kan la den lysende traileren – og nissen som jo for så vidt også er i risikogruppen – besøke alle som gleder seg til det, fortsetter Pål Strutz.
100-årsjubileum for Coca-Colas julefeiring
Selv om turneen til juletraileren avlyses, vil Coca-Cola markere høytiden grundig – slik selskapet har gjort gjennom 100 år.
– Julen er svært viktig for Coca-Cola, i år er det faktisk 100 år siden vi for første gang brukte våre kampanjer til å feire denne høytiden. Det markerer vi på flere måter, blant annet på flaskene våre, gjennom en julekalender som er åpen for alle, og ikke minst – en ny, episk julefilm der vi forteller om hvordan den aller beste gaven man kan gi til sine nære er seg selv og sin egen tid, avslutter markedssjef i Coca-Cola Norge, Pål Strutz.
Den Oscar-vinnende regissøren Taika Waititi har regissert den nye, hjertevarmende julefilmen for Coca-Cola - du ser den ved å klikke på bildet under.
Nøkkelord
Kontakter
Per HynneKommunikasjonsdirektør
Tel:+47 951 36 322phynne@cokecce.comBilder
Lenker
Om Coca-Cola European Partners Norge

Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Company Norge og Coca-Cola European Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Company Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola European Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola uten sukker, Coca-Cola light®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge, TAB X-tra®, Glaceau Smartwater®, bonaqua®, Adez®, fuzetea®, Honest®, Powerade®, Minute Maid®, Kuli®, CHAQWA®. Coca-Cola European Partners Norge har i overkant av 600 ansatte i Norge, og Coca-Cola Company Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg saker fra Coca-Cola European Partners Norge
Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola European Partners Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste saker fra Coca-Cola European Partners Norge
Når en ikonisk merkevare skal beskrives med musikk og dans25.2.2021 09:42:25 CET | Pressemelding
Personer over hele verden, og gjennom mange generasjoner, deler opplevelsen av å drikke en kald Coca-Cola. En undersøkelse viser imidlertid at svært få greier å beskrive denne opplevelsen med ord. I en ny kampanje tolkes dermed smaken av Coca-Cola gjennom musikk og dans, til et lydspor av Tyler, the Creator. Her i landet er Birgit Skarstein valgt ut til å invitere nordmenn med på kampanjedansen.
Plasser ditt fremtidsløfte på en Coca-Cola boks13.1.2021 13:16:50 CET | Pressemelding
Det nye året er i gang. Blant alle som ønsker det skal markere starten på en mer normal hverdag finner vi Coca-Cola. For å markere dette inviterer selskapet nordmenn til å plassere fremtidsløfter på sine egne Coca-Cola bokser.
Coca-Cola European Partners forsterker klimaambisjonene: Netto nullutslipp innen 20409.12.2020 10:05:18 CET | Pressemelding
(Lørenskog, 9. desember) Coca-Cola European Partners forsterker klimaambisjonene, og sier nå at selskapet vil redusere klimagassutslipp fra alle utslippskategorier i hele verdikjeden med 30 % innen 2030, sammenlignet med 2019. Målet for virksomheten er netto nullutslipp innen 2040, i tråd med 1,5-gradersmålet og Paris-avtalen.¹
Coca-Cola fortsetter å lansere sukkerfrie varianter18.9.2020 15:34:42 CEST | Pressemelding
(Lørenskog, 18. september) Coca-Cola lanserer denne uken to nye, sukkerfrie smaker. Fanta kommer i en variant med smak av bær, Fanta Wildberry, mens alle Urge-fans kan glede seg over nyheten Urge Smooth Mango.
Coca-Cola tar grep: Alle norske flasker skal lages av 100 % resirkulert plast¹7.9.2020 08:30:07 CEST | Pressemelding
(Lørenskog, 7. september) Norge er et av de første landene i verden der Coca-Cola vil gjennomføre store endringer på emballasjen: Alle flaskene skal lages av 100 % resirkulert plast¹. Vi har et ansvar for å bidra til en sirkulær økonomi, sier Barbara Tönz, Country Director for Coca-Cola Norge.
Coca-Cola er tilbake på norske skjermer3.8.2020 09:22:46 CEST | Pressemelding
Coca-Cola avbrøt alle sine markedsaktiviteter, også i Norge, da samfunn over hele verden gikk i lockdown som følge av pandemien. I tillegg har selskapet en pågående pause fra flere sosiale medier. Nå er de imidlertid tilbake med en kampanje der George the Poet leverer en kraftfull kommentar til dagens situasjon.
I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom