Coca-Cola European Partners Norge

Koronapause for juletraileren

Del

Det har blitt en populær tradisjon at den berømte «Holidays are coming»-traileren reiser landet rundt i førjulstiden. I år sørger koronapandemien for at den blir stående i garasjen. Coca-Cola markerer i stedet 100-årsjubileet for selskapets julekampanjer på andre måter.

Bildet: Coca-Cola lar den populære juletraileren stå i garasjen i år, og markerer 100-årsjubileet for selskapets julekampanjer på andre måter.

I 1995 ble Coca-Cola sin klassiske julefilm, «Holidays are coming», sendt for første gang. Siden da har reklamen med den lysende traileren og det ikoniske lydsporet vært et sikkert tegn på at julen nærmer seg. De siste årene har det blitt en populær tradisjon at den selvsamme traileren reiser på Norges-turné, for å lyse opp den mørkeste tiden av året. I fjor reiste den fra Tromsø til Oslo – i år blir den imidlertid stående i garasjen.

Ikke forsvarlig med juleturné

Markedssjef i Coca-Cola Norge, Pål Strutz, forteller at det er unntaksåret 2020 som får følger for den populære juletraileren.

– Juletrailerens Norges-turné har blitt en populær tradisjon. Enkelte år kontakter folk oss allerede i oktober for å be om at den skal besøke deres hjemsted, det synes vi er veldig hyggelig. I år må imidlertid juletraileren bli stående i garasjen. Vi følger selvfølgelig myndighetenes korona-retningslinjer, men vi håper at vi neste år igjen kan la den lysende traileren – og nissen som jo for så vidt også er i risikogruppen – besøke alle som gleder seg til det, fortsetter Pål Strutz.

100-årsjubileum for Coca-Colas julefeiring

Selv om turneen til juletraileren avlyses, vil Coca-Cola markere høytiden grundig – slik selskapet har gjort gjennom 100 år.

– Julen er svært viktig for Coca-Cola, i år er det faktisk 100 år siden vi for første gang brukte våre kampanjer til å feire denne høytiden. Det markerer vi på flere måter, blant annet på flaskene våre, gjennom en julekalender som er åpen for alle, og ikke minst – en ny, episk julefilm der vi forteller om hvordan den aller beste gaven man kan gi til sine nære er seg selv og sin egen tid, avslutter markedssjef i Coca-Cola Norge, Pål Strutz. 

Den Oscar-vinnende regissøren Taika Waititi har regissert den nye, hjertevarmende julefilmen for Coca-Cola - du ser den ved å klikke på bildet under.
Den Oscar-vinnende regissøren Taika Waititi har regissert den nye, hjertevarmende julefilmen for Coca-Cola. Se den nye filmen her.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Lenker

Om Coca-Cola European Partners Norge

Coca-Cola European Partners Norge
Coca-Cola European Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog

+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no

Om Coca-Cola Company Norge og Coca-Cola European Partners Norge

The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Company Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola European Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola uten sukker, Coca-Cola light®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge, TAB X-tra®, Glaceau Smartwater®, bonaqua®, Adez®, fuzetea®, Honest®, Powerade®, Minute Maid®, Kuli®, CHAQWA®. Coca-Cola European Partners Norge har i overkant av 600 ansatte i Norge, og Coca-Cola Company Norge har rundt 10 ansatte.

Se www.coca-cola.no for mer informasjon.

Følg saker fra Coca-Cola European Partners Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola European Partners Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Coca-Cola European Partners Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom