VisitDenmark Norge

København flytter kulturen ut på kanalene

Siden koronarestriksjonene fremdeles er stramme, må man tenke kreativt. Det Københavnbaserte selskapet Goboat har kommet med nok en smart løsning. Nå kan danskene nyte konserter, kino- og matopplevelser ute på kanalene, med trygg avstand.

Nytt konsept: Københavns kanaler blir kulturarena. Foto: Rezet Sneaker Store

Et spesialdesignet ledningssystem over en 80 meter bred kanal, gjør det mulig å servere mat og drikke ut til båtene. Dette er nok et eksempel på strålende nytenking under pandemien, som gjør det mulig å drive morsomme og trygge argementer.

Goboat har lenge vært et populært konsept blant lokalbefolkningen og tilreisende. Båtene er drevet på solenergi og laget av resirkulerte plastflasker, så her kan man utforske de mange kanalene i København på en miljøvennlig måte. Nå vil Goboat også være vert for flytende arrangementer og matservering.

Konseptets kapasitet er på 44 piknikbåter med maks. 8 personer per båt. I tillegg vil det være mulig å delta på arrangementene fra land ved å kjøpe seter (strandstoler) på det lokale streetfood markedet, Teglværket, som har en tilhørende sandstrand.

Før du seiler inn i det flytende konsertområdet, er en stor del av opplevelsen turen fra Islands Brygge, hvor man leier båtene. Islands Brygge er et populært havneområde i sentrum av København. Ideen om å skape et flytende sted i hjertet av byen oppstod som en løsning under pandemien, men det forventes å bli ett permanent tilbud som vil gi minneverdige opplevelser til både lokalbefolkningen og besøkende i mange år fremover.

Hvis man  ønsker å skrive om dette finnes det også mulighet for intervju med GoBoat: Eric Ziengs, Head of PR, GoBoat eric@goboat.dk

Nytt konsept: Københavns kanaler blir kulturarena. Foto: Daniel Rasmussen

Om VisitDenmark Norge

VisitDenmark Norge
Tollbugata 8

Følg pressemeldinger fra VisitDenmark Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra VisitDenmark Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra VisitDenmark Norge

Nytt museum blåser liv i H.C. Andersens eventyr1.3.2021 09:00:00 CET | Pressemelding

Sommeren 2021 vil det nye H.C. Andersens Hus åpne i Odense. Det blir et helt nytt museum med nye vinklinger på historien om Andersens liv og arbeid. Museet vil være en unik kunstnerisk opplevelse, der landskap, arkitektur og moderne utstillingsdesign vil gi nye perspektiver på en av verdenshistoriens mest elskede og kreative tenkere. Dette gir alle eventyrelskere enda en god grunn til å besøke hans hjemby Odense og utforske eventyrøya Fyn i hans fotspor. Den ambisiøse museumsbygningen ble designet av den japanske stjernearkitekten Kengo Kuma.