KLP Banken øker rentene

KLP Banken øker boliglåns- og innskuddsrentene med inntil 0,2 prosentpoeng, litt mindre enn Norges Banks renteøkning.
Jorunn Ygre Storjohann er direktør for personmarked i KLP. Foto: KLP

Bankenes innlånskostnader øker som følge av at Norges Bank i forrige uke hevet styringsrenten med 0,25 prosentpoeng. KLP Banken har derfor besluttet å øke rentene for sine kunder med inntil 0,2 prosentpoeng.

Begrenset renteøkning for lånekunder

– Vi vet at husholdningene får det stadig tøffere med høyere lånerente, samtidig som prisveksten er høy. Derfor har vi valgt å øke renten litt mindre enn Norges Bank, sier KLP Bankens direktør for personmarkedet, Jorunn Ygre Storjohann.

Beste boliglånsrente blir 4,05 prosent nominelt for Førstehjemslån til unge medlemmer, mens beste innskuddsrente øker til 3,3 prosent nominelt for Plasseringskonto medlem.

De nye rentebetingelsene gjelder fra 21. juni for eksisterende kunder. For nye lån gjelder ny rente fra 11. mai og for nye innskuddskontoer fra 12. mai.

KLP Banken har åpen prisliste, og hos oss får alle som har pensjon i KLP, våre beste lånerenter, uten å prute. Det gjelder enten du er ny eller eksisterende kunde.

Direktør personmarked KLP Banken Jorunn Ygre Storjohann: telefon 934 03 185 eller jorunn.ygre.storjohann@klp.no

Jorunn Ygre Storjohann er direktør for personmarked i KLP. Foto: KLP