Klart for åpning av fremtidens McDonald’s i Sola

I dag, fredag 9.mars kl. 12.00 åpner dørene til den splitter nye og moderne McDonald’s i Sola. Denne restauranten er litt annerledes enn det man er vant til fra andre McDonald’s-restauranter fordi den er utstyrt med kiosker der man kan bestille maten og får den servert ved bordet.
Restaurantsjef Boas Boasson og Franchisetager Ronny Sigbjørnsen utenfor den nye McDonald's- restauranten i Sola

Franchisetaker Ronny Sigbjørnsen gleder seg til å åpne ny restaurant og til at folk i området får prøve ut det nye systemet med bordservering.

– Dette blir utrolig gøy! Sola blir en av de første restaurantene i Norge, og den aller første i hele Rogaland, som har bordservering og bestillingskiosker. Nå gleder vi oss til å ha enda mer kontakt med kundene våre, sier Ronny Sigbjørnsen, franchisetaker for den nye McDonald’s-restauranten.

Fremtidens restaurant

Bordserveringen er en del av det McDonald’s kaller Experience of the Future, og i fremtidens McDonald’s-restauranter er det mer personlig service som står i fokus.

– Vi er veldig spente på hvordan kundene våre tar imot denne nye løsningen. Vi håper at det oppleves som mer praktisk for kunden fordi de slipper ventetiden ved kassaområdet, og at de setter pris på den personlige servicen med at vi kommer til bordet med maten. I tillegg betyr det nye systemet at vi lager mat på bestilling og ikke i forkant slik vi har gjort tidligere, så de som bestiller mat på Sola får rykende ferske burger laget spesielt for seg, forteller Ronny.

50 nye medarbeidere

Det er Boas Boasson som skal være restaurantsjef for den nye restauranten i Sola. Boas forteller at interessen for å jobbe på den nye restauranten har vært enorm! – Vi har fått over 280 søkere, og av disse har vi ansatt 50 flotte nye medarbeidere. Nå har de vært gjennom opplæring og gleder seg til å ta imot de første gjestene på fredag! Restauranten har 133 sitteplasser fordelt over to etasjer.

Big Mac til de første 100

På åpningsdagen deler McDonald’s Sola ut gratis Big Mac til de 100 første kundene som kommer når dørene åpnes kl. 12.00. I tillegg vil det være gode tilbud resten av måneden og alle gjester får gratis kaffe i hele mars.

Ronny Sigbjørnsen
Franchisertager

Ronny Sigbjørnsen
Bestillingskiosker er på i fremtidens restaurant

Storgata 15

McDonald's er en av Norges største restaurantkjeder, med 71 restauranter, og en årlig omsetning på over 1,5 milliarder kroner. Restaurantene strekker seg fra Kristiansand i Vest-Agder, til Steinkjer i Nord-Trøndelag.

Vi har over 2.500 medarbeidere, og er i 2017 kåret til Norges tredje beste arbeidsplass blant store bedrifter. Vi motok også hederspris for mangfold og inkludering av Great Place To Work. En stor andel av våre medarbeidere er unge mennesker. Dette gjør oss til en av Norges største og beste arbeidsgivere for ungdom. Våre medarbeidere er også en etnisk og kulturell smeltedigel; over 80 kulturer er representert, noe som skaper et spennende og energisk arbeidsmiljø.