Kia Sorento vinner i 2021 What Car? Car Of The Year awards.

Helt nye Sorento, Kias største SUV, starter året sterkt med pris i kåringen 2021 What Car? Car of the Year Awards. What Car? er storbritanias ledende magasin for bilkjøpere, og Sorento vinner klassen “Store SUV'er”.

“Det er veldig gøy at våre biler vinner prestisjefulle kåringer. Nye Sorento er nylig lansert, og om en drøy måned kommer den som ladbar hybrid. En romslig og praktisk SUV som i Norge leveres standard med 7 seter og 4WD”, sier Irene Solstad, direktør for Kia i Bertel O. Steen.

Det er hybridvarianten av Sorento som er vurdert i kåringen, og juryen fremhever imponerende drivstofføkonomi, gode kjøreegenskaper, høyt utstyrsnivå og generelt god kvalitet i sin begrunnelse.

Steve Huntingford, redaktør i bladet What Car? sier: “Sorentos hybridteknologi kombinerer god drivstofføkonomi med lave CO2 utslipp, mens kjøringen er komfortabel og styringen presis. Sammen med et velutstyrt interiør, god høy førerposisjon og Kias syv års garanti er Sorento en enestående all-rounder”.

Nye Sorento har bare vært i salg noen måneder, men har allerede utmerket seg som en viktig modell for Kia. Sorento vant også nylig ‘Car of the Year’ i Storbritannias Carbuyer 2021 awards.

Kia Bil Norge er hovedimportør av Kia til Norge, og gjennom nær 70 forhandlere markedsføres Kia over hele landet. Kia Bil Norge er en del av Bertel O. Steen, som er et av Norges største service- og handelsselskap. Den første Kia ble importert av Kia Bil Norge i november 1994, og tilsammen ruller det ca 30.000 Kia på norske veier. Service og ettermarked ivaretas av et kompetent og serviceinnstilt forhandlernett.

Kia er et globalt merke med en visjon å skape bærekraftige mobilitetsløsninger for forbrukere og samfunn over hele verden. Kia ble grunnlagt i 1944 og har levert mobilitetsløsninger i 75 år. Med mer enn 52.000 ansatte over hele verden, tilstedeværelse i mer enn 190 markeder og produksjonsanlegg i seks land, selger Kias i dag rundt 3 millioner biler.

Følg saker fra Kia Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Kia Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Kia Norge