Kia Motors, Hyundai Motor og LG Chem lanserer konkurranse for oppstartsbedrifter.

Med en stadig økende etterspørsel etter elbiler, har Kia Motors Corporation, Hyundai Motor Company og LG Chem gått sammen om å finansiere konkurransen “EV & Battery Challenge” (EVBC). Hensikten er å identifisere mulige investeringer og samarbeid med opptil 10 oppstartsbedrifter innen feltene elbiler og batteriteknologi.

Med et økende fokus på utvikling av miljøvennlige biler, særlig elbiler, er etterspørselen etter effektive høyytelses batterier større enn noengang. Kia og Hyundai har med sin portefølje av elbiler opparbeidet en fremtredende rolle på verdensbasis, og innen 2025 vil Hyundai Motor Group lansere 44 miljøvennlige biler, inkludert 23 elbiler.

Oppstartsbedriftene som velges ut i konkurransen vil få mulighet til å jobbe tett med Kia, Hyundai og LG Chem, og dra nytte av deres tekniske kompetanse, ressurser og laboratorier for å utvikle og gjennomføre sine prosjekter som vil gi merverdi for kundene.

Kia og Hyundai sponser konkurransen som bygger på LG Chems 2019 Battery Challenge.

New Energy Nexus, en internasjonal støtteorganisasjon for oppstartsbedrifter, vil administrere og tilrettelegge konkurransen. Oppstartsbedrifter som allerede har en fungerende prototype, og med fagfelt innen elbillading og flåtestyring, elektronikk og komponenter, personaliseringstjenester og batteristyring, resirkulering og produksjon oppfordres sterkt til å delta. De kan søke på www.evbatterychallenge.com fra 22. juni til 28. august.

Full pressemelding vedlagt (engelsk).