Kia e-Niro vinner i J.D. Powers nye undersøkelse blant elbileiere.

Kia e-Niro er rangert som nummer én blant volummerkene i amerikanske J.D. Powers undersøkelse av eiertilfredshet blant elbileiere i 2021. Electric Vehicle Experience (EVX) er J.D. Powers første undersøkelse i sitt slag, og nærmere 10 000 elbileiere ble spurt om blant annet eierkostnader, rekkevidde og kjøreglede for å fastslå sannsynligheten for gjentatt kjøp og anbefaling av elbil.
Kia e-Niro topper flere undersøkelser som den elbilen eierne er mest fornøyd med.

«Dette er en viktig anerkjennelse for e-Niro, og den kommer på toppen av undersøkelser i Norge som viser at eierne av Kia e-Niro er de mest fornøyde", sier Irene Solstad, adm. direktør for Kia i Bertel O. Steen.

I Elbilforeninges store undersøkelse "Elbilisten 2020" tronet også e-Niro helt på topp med de mest fornøyde eierne, det samme i Elbil24s nylige undersøkelse hvor eierne av e-Niro var de som var mest fornøyd med rekkevidden på sin bil.

«Å bli kåret til vinner i EVX-undersøkelsen viser hvor godt våre elbiler er mottatt i markedet, også utenfor Norge. Det posisjonerer oss svært godt for fremtiden når vi nå forbereder lanseringen av 11 nye elbiler innen 2025. Allerede til høsten kommer en helt ny elektrisk crossover med enda bedre rekkevidde, raskere lading og mange nye funksjoner», sier Irene Solstad.

Kia retter blikket mot fremtiden og arbeider videre med sin «Plan S». Konsernet skal innen 2025 investere 25 milliarder USD i elektrifisering, mobilitetstjenester, nettbaserte tjenester og selvkjøringsteknologi.

Kia e-Niro er en romslig og praktisk crossover som er en perfekt familiebil; den har godt bagasjerom, tillatt takvekt på 100 kg samt tilhengervekt på 300 kg. Både Kia e-Niro, og den litt mindre Kia e-Soul, er av bilene på markedet med best rekkevidde, og er meget godt utstyrt. Begge modeller er på lager og har kort leveringstid.

Den amerikanske eiertilfredshetsundersøkelsen EVX, som ble gjennomført i samarbeid med PlugShare, undersøker de viktigste egenskapene som påvirker hvordan elbileiere opplever å kjøre elbil. EVX-indeksen måler elbileiernes tilfredshet på en skala fra 1 til 1000 for premiumsegmentet og for volumsegmentet ved hjelp av sju faktorer: hvor nøyaktig den oppgitte rekkevidden er, tilgang til offentlige ladestasjoner, rekkevidde, eierkostnader, kjøreglede, hvor enkelt det er å lade hjemme og bilens kvalitet og pålitelighet. Årets undersøkelse ble utført fra oktober til november i 2020 og omfattet 9632 eiere av elbiler og ladbare hybrider fra modellår 2015 til 2021.

Rekkevidden på e-Niro er god også vinterstid.
e-Niro er en romslig crossover, og har også tillatt taklast på 100 kg slik at man kan ha med takboks eller skistativ

Kia Bil Norge er hovedimportør av Kia til Norge. Vi har dyktige forhandlere i hele landet. Kia Bil Norge er en del av Bertel O. Steen, som er et av Norges største service- og handelsselskap. Den første Kia ble importert av Kia Bil Norge i november 1994. I dag ruller det mer enn 75.000  Kia på norske veier. Service og ettermarked ivaretas av et kompetent og serviceinnstilt forhandlernett.

Følg pressemeldinger fra Kia Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Kia Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Kia Norge