Kia best på kvalitet i J.D. Power U.S. Initial Quality Study

Kia er kåret som vinner i den store kvalitetsundersøkelsen J.D. Power 2020 U.S. Initial Quality Study (IQS), og deler førsteplass med Dodge. For sjette året på rad er Kia beste volummerke i undersøkelsen.
Kia er beste merke med færrest rapporterte feil per 100 biler.

“Kia har 7 års garanti på alle sine modeller, og det henger tett sammen med kvalitet. At uavhengige undersøkelser bekrefter Kias høye kvalitet er bra, og veldig viktig for oss”, sier Irene Solstad, Direktør for Kia i Bertel O. Steen.

Hele fire Kia-modeller, flere enn fra noe annet merke, vinner sitt segment. Kia Forte vinner "Compact Car", Kia Sedona vinner kategorien "Minivan", Sorento vinner "midsize SUV" og Soul vinner i klassen "Small SUV".

Den årlige rapporten analyserer svar fra 87.282 bileiere og ser på rapporterte feil de første 90 dagene etter overtakelse. Det er i snitt 166 rapporterte problemer per 100 kjøretøy, mens Kia har 136 feil per 100 biler.

Kia er beste merke med færrest rapporterte feil per 100 biler.
Kia Soul kåres til vinner i sitt segment "liten SUV"
Kia Sorento vinner i klassen "mellomstore SUVer".