KASAKHSTAN JAKTER NORSKE INVESTORER

På et webinar 3. desember henvender Kasakhstan seg direkte til norske og nordiske investeringsmiljøer. På den digitale investeringsforumet vil toppfolk fra kasakhstanske myndigheter presentere mulighetene innen landbruk, energi, infrastruktur, digital økonomi, finansielle tjenester og andre sektorer.

Nurly Tau Business District i Almaty (Bildekilde: Kasakhstans utenriksdepartement)

I løpet av de siste årene har den unge nasjonen mellom Russland og Kina opplevd stadig større interesse fra vestlig næringsliv og finansielle miljøer som ser etter investeringsmuligheter i Sentral-Asia. Landet har etter hvert gjort mye for å legge til rette for internasjonal virksomhet og investeringer.

Siden Sovjetsamveldet ble oppløst og Kasakhstan ble uavhengig har landet opplevd stor økonomisk og sosial framgang, og man har tiltrukket seg over 330 milliarder dollar i utenlandske investeringer fra mer enn 120 land. Kasakhstan er nå et knutepunkt mellom øst og vest og har satt seg ambisiøse vekstmål. På det digitale forumet forum vil representanter fra kasakhiske myndighetene presentere landet og ulike investeringsmuligheter for potensielle investorer fra Norge, Sverige, Danmark og Finland.

Forumet er organisert av Kasakhstans utenriksdepartement og det statlige utviklingsselskapet "Kazakh Invest" som tilrettelegger for investorer fra utlandet. I Norge støttes arrangementet av Oslo handelskammer. Programmet for samlingen er lagt ut her og eventuelle spørsmål kan også rettes til Azat Matenov, første sekretær for ambassaden i Kasakhstan i Oslo (a.matenov@mfa.kz). Den digitale plattformens lenke vil bli sendt til de som registrerer seg for deltakelse.

Registrering - https://bit.ly/331i2ta