Kasakhstan inviterer til Astana Finance Days 2022

27.-29. juni arrangerer Astana International Financial Center (AIFC) den femte konferansen Astana Finance Days med fokus på bærekraft, sosialt ansvar og vekst.

Astana International Financial Center (kilde: aifc.kz)

Astana Finance Days er et unikt diskusjonsforum for effektive finansielle og økonomiske løsninger. I de siste fire årene har konferansen tiltrukket seg over 15 000 deltakere fra over 100 land.

Siden sjokkbølgene i 2020 og den videre usikkerheten i 2022 har verden stått overfor nye utfordringer og alvorlige sammenstøtt. Under Astana Finance Days ønsker vi å ta opp disse og diskutere mulige løsninger for hele Sentral-Asia.

Finance Days 2022 arrangeres under det overordnede temaet "Bærekraft, sosialt ansvar og vekst" og inkluderer følgende aktiviteter:
• Kapitalmarkedsforum
• Forum for detaljinvestorer
• Islamsk finanskonferanse
• Forum om det regulatoriske landskapet
• Forum for finanser og teknologi
• Forum for grønn vekst
• AIFCs jusskonferanse
• EdTech Forum
• Møte om Belte-vei-initiativet
• Investering i den nye økonomien
• Investeringsforum
• Andre aktiviteter

Blant foredragsholderne og deltakerne vil det være representanter for myndighetene i Kasakhstan og andre land, internasjonale organisasjoner, næringsliv, fagmiljøer, forskningsmiljøer og andre interesserte.

De som ønsker å delta i Astana Finance Days 2022 må registrere seg på https://astanafindays.org/en . Man kan delta enten fysisk eller digitalt/ på nett.

For ytterligere opplysninger om arrangementet ta gjerne kontakt med Kasakhstans ambassade i Norge – oslo(at)mfa.kz eller på Facebook: @KazakhEmbassyNorway.

Om AIFC

Astana International Financial Center (AIFC) er et globalt senter for næringsliv og finans som kobler sammen økonomiene i Sentral-Asia, Kaukasus, Den eurasiske økonomiske union (EAEU), Vest-Kina, Mongolia, Midtøsten og Europa.

AIFC ble åpnet i 2018 og fokuserer på finansteknologi, islamsk finans, grønn finans, kapitalmarkeder og kapitalforvaltning. Antallet selskaper knyttet til senteret har økt betydelig – fra 50 selskaper i 2018 til over 1 270 selskaper fra mer enn 60 land. Det har vært en enorm fremgang – selskapene har investert 6,3 milliarder dollar i den kasakhiske økonomien gjennom AIFCs plattform.

De fleste bedriftene har tilgang til flere fordeler, for eksempel et liberalt visumregime og skattelettelser.

Astana International Financial Center (kilde: aifc.kz)