Kamelen er tilbake med «Kapital»

Den platinasertifiserte Bergenrapperen Kamelen er tilbake med «Kapital». Etter å ha sluppet fanfavorittene «Money Moves» med danske Branco, «Murda (Warzone)» og ikke minst klubb-bangeren «Creme De La Creme», slipper Kamelen en låt som befester både status og kontroll, samtidig som han varmer opp til storslått opptreden og to nominasjoner på P3 Gull neste helg.

«Jeg hadde nettopp kjøpt meg ny klokke, en Day-Date Rolex i helgull som jeg følte jeg måtte rappe litt om. Noen tenker vel at det er sløsing av penger med dyre klokker, men om man kjøper de riktige modellene er det heller en investering. En investering som denne stiger i verdi med årene og gir meg mer kapital, rett og slett» - Kamelen

Med en særegen flow, tunge trommer og et tempo som kan gire deg opp til både jobb, trening og fest leverer Kamelen bunnsolid tekst, rytme og energi. Låten er produsert av Anders Nilsen og ble laget rett etter «Creme De La Creme».

«Vi dunket den låten inn rett etter at vi ble ferdige med Creme DLa Creme. Det var god vibb med Anders i studio, spesielt siden jeg nettopp hadde kjøpt meg ny klokke, hehe» - Kamelen

Etter å ha sluppet det ærlige og personlige albumet «#FRIKJENT» til strålende anmeldelser og radiolistinger i januar, varmet Kamelen opp til sommeren med houselåten «Creme De La Creme» i april. Låten ble listet på både MP3 og P3, ble en aldri så liten sommerhit og er i høst nominert i kategorien «Årets Låt» på P3 Gull. Før sommeren slapp han låten «Murda (Warzone)», og i august hoppet han på en av landets største låter og gjorde en remix av A36 sin «Samma gamla vanliga» med Branco, som la seg høyt på de danske topplistene. Han fulgte så opp med nok et landsoverskridende samarbeid med Branco, «Money Moves». Med «Kaptial» beviser Kamelen igjen at han ikke trenger noen andre enn seg selv.

«Kapital» er ute 19. november.

____________________

Hip hop-artist og historieforteller Kamelen, også kjent som Slim Kamel, ble kjent over natten da han rømte fra politiets varetekt samtidig som han slapp singelen «Si ingenting» i 2015. Kamelen har, med hyppige utgivelser, etablert seg som en undergrunnsfavoritt og en viktig musikalsk stemme for en underrepresentert gruppeI 2018 ble han nominert til både Gramo-stipendet og Spellemann for «Årets gjennombrudd». På veggen henger troféer for albumet «Kingpin Slim» og låter som blant annet «Lil Homie», «Beng Beng Beng», «Si ingenting», «Klubbkamel» og «Vil ba vekk». Albumet «#FRIKJENT» som kom i januar i år var inspirert av fire måneder i varetekt for et ran han ikke begikk. Samlingen låter ble som et motsvar til anklagene, og et innblikk i en intenst frustrerende periode, og inneholdt låter som «STAKKEN», «FERRARI» og «SIDEN DAG 1».

Adele slipper albumet 3019.11.2021 12:30:00 CET | Pressemelding

30, det nye albumet fra den globale superstjernen Adele er nå ute overalt. Det etterlengtede albumet kommer i kjølvannet av singelen «Easy On Me», som har holdt førsteplassen på den amerikanske hitlisten Billboard Hot 100 siden den ble sluppet for fire uker siden. I Norge har den vært nummer en i tre av fire uker og har allerede streamet til gull. Sporet har slått streaming-, radio- og hitliste-rekorder verden over. Adele hadde også premiere på låtene «I Drink Wine», «Hold On» og «Love Is A Game» via TV-spesialen Adele One Night Only. TV-spesialen ble det mest sette underholdningsprogrammet i USA i år og trakk flere seere enn Oscar-utdelingen. I Norge kan man se det i sin helhet på NRK 1, fredag 26. november klokken 23:15. 30 har blitt utropt av kritikere som Adeles, til dags dato, beste album. Rolling Stone skriver «Adele has never sounded more ferocious» i deres 5-stjerners anmeldelse av platen. Videre forteller de at 30 er det beste Adele-albumet til nå. Variety sier seg enig og bes