Kaare Oftedal blir ny managing partner i DLA Piper i Norge

Kaare Oftedal blir ny managing partner i DLA Piper i Norge når Hans Christian Brodtkorb styrker fokus på DLA Piper sin nordiske vekststrategi. Brodtkorb har vært managing partner og ledet DLA Piper i Norge siden 2013. I denne perioden har firmaet økt omsetningen med hele 71 prosent fra 153 millioner i 2013 til 262 millioner i 2017. Samtidig har selskapet i perioden økt fra 76 ansatte til 120 ansatte ved inngangen til 2018.
Hans Christian Brodtkorb og Kaare Oftedal.

– DLA Piper er det eneste advokatselskapet i Norden med kontor i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Det å lede DLA Piper i Norge har vært en utrolig spennende reise de siste fem årene, og jeg gleder meg nå til å kunne fokusere på rollen som styreleder i Norden med fokus på vekst for selskapet og verdiskapning for våre kunder, sier Hans Christian Brodtkorb.

– Det er verdt å merke seg at vi nå, med vår nordiske plattform,  er  ledende innen oppkjøp og fusjoner (M&A) i henhold til Mergermarket om vi ser på antall transaksjoner. Satsingen innen corporate og M&A vil bli sentral for oss i Norden i årene som kommer, sier Brodtkorb.

– Vi er utrolig glad for at Hans Christian Brodtkorb tar på seg ansvaret for å drive veksten i Norden fremover, sier Andrew Darwin som er COO for DLA Pipers virksomhet i Europa.  - Kunder stiller krav til stadig større effektivitet på tvers av landegrenser og nå sikrer vi oss solid fokus på å drive utviklingen i Norden.

Kaare Oftedal, som blir ny managing partner i Norge, har jobbet i DLA Piper siden 2014 og leder i dag selskapets Corporate-avdeling i Norge.

–  I Norge betjener DLA Piper store og små norske kunder. Videre betjener vi internasjonale kunder, herunder en rekke multinasjonale selskaper fra Global 1000 og Fortune 500-listen som vi har et kundeforhold til i mange land. Vi er langsiktig i alt vi gjør og satser knallhardt på å vokse innen M&A og transaksjonsmarkedet også i Norge, sier Oftedal.

- Vi ser også at vår satsing blant annet med etablering av en egen Økokrim-enhet og en Kina-desk i Norge gir resultater. Behovet for advokattjenester knyttet til kompliserte Økokrim-saker er voksende i Norge og rekrutteringen av advokat og partner Berit Reiss-Anderssen og Petar Sekulic har gitt oss et solid fotfeste i dette markedet. Målet med vår Kina-satsing er å kunne tilby økt service til kinesiske investorer og selskaper som ønsker å satse og gjøre oppkjøp i Norge, men også for å sikre en god og effektiv dialog med våre kontorer i Beijing, Shanghai og Hong Kong på vegne av norske interesser i Kina. DLA Piper har ca. 250 advokater ved disse kontorene og dette viser hvilken internasjonal kraft og servicemulighet vi har for våre kunder.

– Det blir utfordrende og spennende å ta over stafettpinnen etter Hans Christian Brodtkorb som managing partner i Norge. Som partner og ansatt har jeg latt meg imponere over vår utvikling i de senere år. Nå skal vi ytterligere brette opp ermene, sier Kaare Oftedal som tiltrer rollen over nyttår.

DLA Piper er et fullservice forretningsadvokatselskap og har blitt markedsleder i Norden med over 1 milliard i omsetning.  Advokatfirmaet har fokus på en rekke bransjer som blant annet finans, eiendom, teknologi, energi og forsikring og satser tungt innen rådgivning knyttet til oppkjøp og fusjoner (M&A) og er av Mergermarket rangert som det ledende selskapet innen M&A basert på antall transaksjoner i Norden. DLA Piper det eneste internasjonale advokatfirmaet med representasjon i Norge, Sverige, Danmark og Finland og har i løpet av få år gått fra å ha virksomhet i Norge til å ha nær 400 advokater og over 600 ansatte i Norden.

For ytterligere informasjon:
Hans Christian Brodtkorb, styreleder for DLA Piper i Norden og partner i DLA Piper i Norge, mobil 922 22 231 og e-post: hans.christian.brodtkorb@dlapiper.com
Kaare Oftedal, managing partner, DLA Piper i Norge, mobil 916 13 838, e-post: kaare.oftedal@dlapiper.com

Fakta om DLA Piper:
DLA Piper er et globalt advokatfirma med 4.700 advokater og kontorer i mer enn 45. I Norden har DLA Piper kontor i København og Aarhus i Danmark, Oslo i Norge, Stockholm i Sverige og Helsingfors i Finland. DLA Piper er et fullservice advokatfirma som bistår virksomheter med deres juridiske behov over hele verden. DLA Piper i Norge har en klar vekststrategi og har i Norge rekruttert en rekke nye partnere over den siste to årene. Selskapet har 33 partnere i Oslo. I alt jobber det 100 ansatte i Norge hvorav de fleste er advokater. For mer informasjon: www.dlapiper.com.

Even Heen KristensenMarketing Consultant

even.heen.kristensen@dlapiper.com

Tel:+47 456 63 269

Hans Christian Brodtkorb og Kaare Oftedal.