Juniorlandslaget til EM i bowling nominert!

Den nye Juniorlandslagscoachen, Tore Danielsen, har tatt ut sine første spillere som skal representere Norge ved EM for Juniorer i Wittelsheim, Frankrike, 2-11/9 2022.

Når det første internasjonale mesterskap ble utsatt til september fikk den nye juniorlandslagssjefen sette sine kunskaper om tilpassing og kreativitet på prøve for å skape et nytt opplegg for de norske bowlingjuniorene.

Med fokus på fremtiden har SportBowlingNorge Elite skapt en ny struktur og arbeidsprosess for de unge utøverne hvor det er mer fellesarbeide, kompetansehøyning og nye tester som hjelper utøverne å skjønne mer av hva de trenger utvikle for å konkurrere på den internasjonale banen.

Med en tettere oppfølging og mer konkretisering av fokusområder har det vært med å skapen en hard konkurranse om de plasser som er tilgjengelige til Junior EM i 2022.
Det har vært spesielt tøft på gutte siden hvor det er mange meget gode bowlere som konkurrert om plassene.
På jentesiden er det en ung gjennomsnittsalder som gjør at de har flere år kvar som juniorspillere og kan se frem til flere mesterskap som juniorer.
Det er 4 jenter og 4 gutter som får mulighet til å representere Norge ved Europamesterskapene for juniorer i 2022.
Mesterskapet skulle egentlig blitt spilt under påskeferien men ble utsatt til september grunnet pandemien.

Spillerne som er tatt ut for å representere Norge ved Junior EM i september er:

Jenter

Jenny Mathiesen, Solør BK - Flisa

Hvis du vil se dette innholdet fra www.bowling.no, gi ditt samtykke øverst på denne siden.

Sanne Ørdal, Frogner BK - Oslo

Mia Linnea Waldahl Lillegjære, Orkla BK - Orkdal