Juletraileren lyser snart opp norske veier – dette er stoppestedene
Mange har et nært forhold til Coca-Cola sin julefilm fra 1995, med juletraileren som lyser opp det mørke landskapet til lyden av bjelleklang og «Holidays are coming». Samtidig som selskapet i år lar en ny film, som feirer samhold og fellesskap, rulle på skjermene, kommer den ikoniske «Holidays are coming»-traileren til å rulle på norske veier for å lyse opp tettsteder og byer i den mørke førjulstiden – akkurat som i filmen.
– Det har blitt en populær tradisjon at folk får besøk av den samme lysende traileren som de kjenner fra skjermen. Mange synes det er morsomt å se juletraileren lyse opp i førjulsmørket, slik den lyser opp i landskapet på filmen, sier Tonje Haugen, markedssjef i Coca-Cola Norge, og fortsetter:
– Ofte får vi henvendelser allerede tidlig på høsten fra publikum som gjerne vil ha besøk. Tidligere har vi ikke kunnet imøtekomme alle ønskene om stoppesteder, og i fjor måtte vi også stå over turneen som følge av pandemien. I år lar vi derfor to like juletrailere kjøre rundt, for å kunne glede flere, sier Haugen.
De to trailerne starter sin lysende førjulsturne 26. november, den ene i Tromsø, den andre i Trondheim, og kommer deretter til å besøke en lang rekke byer og nettsteder de neste fire ukene. Her er den fulle listen over datoer og stoppesteder (som også kan lastes ned):
«Holidays are coming»
Det er over 20 år siden Coca-Cola sin klassiske julefilm, «Holidays are coming», ble sendt for første gang. For mange har den lysende traileren som ruller over TV-skjermen vært et sikkert tegn på at julen nærmer seg.Coca-Cola har introdusert flere nye julereklamer siden da, blant annet årets hjertevarmende film, «Chimney», som bygger på selskapets nye merkevareplattform. Samtidig er selskapet glade for posisjonen klassikeren har fått blant folk. På YouTube ligger den tilgjengelig i både korte og lange versjoner for alle som ønsker et gjenhør, både med bildene av traileren som ringer julen inn, og det klassiske «Holidays are coming»-lydsporet.
Nøkkelord
Kontakter
Inger Marie F. IngdahlKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Norge
Merkevarer, produkter og kampanjer
Bilder
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom