Julesalong på Galleri VOX i Bergen

Over 40 lokale og nasjonale kunstnere er representert med bilder fra tak til gulv i et frodig men sofistikert utstillingsrom.

30 x 30 cm

I utstillingen er over  hundrede bilder fra ulike kunstnere tilgjengelig for salg. Felles for alle er størrelsen på 30x30 cm, men innhold, teknikk og pris har en spenstig variasjon.

Utstillingen har ulike uttrykk innen maleri, grafikk, tegning og foto.

På denne utstillingen er det mulig å kapre seg et fint stykke kunstverk til jul.

Ta en pause i sjeselognen

Besøkende er ønsket velkommen til å synke ned i en vakker sjeselong fra begynnelsen av 1900-tallet. Myk julemusikk og duften fra krydret gløgg skaper en avslappet atmosfære.

Julesalongen 2021 er ellevte gangen Galleri VOX arrangerer juleutstilling under konseptet 30x30.

- I år har vi invitert kunstnere, amatører som profesjonelle, til å levere kun bilder i 30 x30 format, sier Maria Prestmo.

Galleri VOX deltar med keramiske arbeider på julemarkedet Jul på Klosteret lørdag 27.11 kl 14-17.30.

Fakta om utstilling

Utstillingsperiode: 25.11-12.12.2021

Åpningstider: Tors 14-18, fre/lør/søn 12-16

Besøksadresse: Strandgaten 223, 5004 Bergen

Galleri VOX åpner sin juleutstilling torsdag 25/11 kl 17-18.30

*Ordet salong kan brukes om en behagelig sittegruppe i stuen, og kan også være en betegnelse på stue. Salong betegner dessuten et felles selskapsrom, et møtested for kunstnere og politikere, oppholdsrom for passasjerer på skip eller gjester i hotell. Andre betydninger av salong kan være utstillingslokale for kunst, særlig maleri (eksempelvis Salon de Paris). Også den delen av et teaterlokale hvor tilskuerne har sine plasser, kalles salong.

For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.