Jul under palmene

Når kulda og mørket setter inn for alvor, og jula bare er noen stressede skritt unna, er det lett å drømme seg bort til varmere strøk og lysere dager.

Mange norske storfamilier bytter ut stress og mas med sol og mer tid til hverandre.

Mens det for mange av oss bare blir med tanken, har tusenvis av nordmenn allerede planlagt og bestilt julefeiringen i varmere og mer eksotiske strøk.

– Mange har gjort julefeiring i Syden til en egen tradisjon, mens andre synes det er spennende å prøve noe nytt – og kanskje for en gangs skyld slippe unna både julevask og kampen om sprøtt svor på ribba, sier informasjonssjef i Ving, Siri Røhr-Staff.

I følge Norges største reisearrangør er de mest populære reisemålene på denne tiden av året Gran Canaria og Tenerife, men også Thailand, Kapp Verde og Madeira lokker mange nordmenn på jule- og nyttårsferie.

Mange fridager
– Det er helt klart en sammenheng mellom antall fridager i jula og hvor mange som bestiller jul- og nyttårsreiser. I år skal det ikke så mange ekstra fridager til for å få seg både en og to ukers ferie, sier Røhr-Staff.

I følge Ving er det flest i alderen 50 år og oppover som reiser på ferie i jul og nyttår, men også mange yngre, både med og uten barn, velger å feire julen under svaiende palmer i stedet for snøtunge grantrær.

Storfamilien på tur
– I år ser vi en økning i antall barn som reiser, og i tillegg er det flest bestillinger til våre familiehotell disse ukene, så denne jula er det tydeligvis mange norske storfamilier som bytter ut stress og mas med sol og mer tid til hverandre, avslutter Røhr-Staff.

Ving lanserer gratis avbestillings- og endringsforsikring og reiseforsikring for alle nye bestillinger6.3.2020 17:31:12 CETPressemelding

På grunn av Korona-viruset er det mange kunder som spør om vilkårene for avbestilling og endring av reiser. Ving lanserer derfor i dag en trygghetspakke, som innebærer en ekstra reiseforsikring samt mulighet for å avbestille eller endre reisen helt uten kostnader. Trygghetspakken tilbys gratis til alle kunder som bestiller en charterreise med avreise til og med 31. oktober. Trygghetspakken gjelder kun nye bestillinger.