Jesper Jenset slipper «Diskotek» med Vinni

Sleng på deg silkeskjorte, få på slengbuksa og puss joggeskoa fra 1993, for endelig gjør vår alles Jesper Jenset det igjen! Denne gangen inviterer den unge moldenseren oss med ut på dansegulvet når han og Vinni byr opp til «Diskotek» i dine ører fra 15. oktober.

«Dansegulvene har åpnet igjen og vi har fått mulighet til å flørte, møte nye folk og vrikke på dansefoten. Derfor benyttet jeg anledningen til å slippe en låt som handler om nettopp dette. Dette er noe jeg vet mange av oss har savnet og jeg håper at «Diskotek» kommer til å treffe dansehjertene der ute» - Jesper Jenset

I 2019 debuterte 24 år gamle Jesper Jenset fra Molde på norsk med en låt skrevet sammen med lillebroren Henrik. «Hver gang» med Arif på gjestevokal ble rett og slett en radiohit og har streamet til gull. Siden det har han sluppet flere låter og en EP på engelsk, men etter en pandemi hjemme i Molde har det føltes naturlig for han å skrive mer på norsk. Før sommeren slapp han første smakebit, «Skyt me i hjertet», laget sammen med stjernelaget Mathias Nilsen, Anders Nilsen og André Jensen.

«Responsen etter «Skyt me i hjertet» har vært veldig bra. Det virker som at folk liker ærligheten i tekstene, og at det er på dialekt. Det gir meg motivasjon til å fortsette å gi ut norskspråklig musikk,» forteller Jesper.

Og det gjør han, denne gangen også i kjente, dansbare trakter. Jesper tar oss dypt inn i en nostalgisk, euforisk og altoppslukende klubblåt, med nikk til blant annet Stevie Wonder, Bee Gees, Earth, Wind & Fire og Ol' Dirty Bastard.

Sammen med Jesper finner vi på låten en av Norges fremste hip-hop legender, Vinni, som ikke upassende for tiden svinger seg på parketten i årets sesong av Skal Vi Danse. Et idol for Jesper i oppveksten, og nå en verdsatt samarbeidspartner.

«På dette norske prosjektet har jeg vært opptatt av å ha med folk jeg har et personlig forhold til og som jeg ser opp til musikalsk. Vinni og jeg møttes for noen år siden på M.E.R - hvor han har studio sammen med resten av Alan Walker-teamet. Han er en fyr jeg ser veldig opp tiljeg har hørt på musikken hans siden jeg var en liten, og han er en legende i gamet som har vært med på det meste. Jeg har lenge hatt lyst å spørre om han ville være med på en låt på norsk, og jeg følte Diskotek var en bra match. Når vi fikk verset visste jeg at det var det som manglet og låten ble komplett» - Jesper Jenset

Vi er ikke de eneste som har savnet dansegulvet. Om du ikke har planene klare for 15. oktober, ja, så har du «Diskotek»-planer nå.